View Single Post
Er man depressiv, eller i nærheten, så vil det utløses før eller seinere, uansett om man tar noe form for rus.
Hasj kan dempe tankene litt i starten, men hvis man bare sitter inne å sturer, så kommer tankene tilbake før eller seinere, og verden blir lukket.
Så da i en kombinasjon av å være ruset og deprimert, vil tankene kanskje spinne i nye baner, og depresjonen kan bli kraftigere.

Av egen erfaring har jeg møtt på mange "demoner" i hasjrus, men dette er tanker og følelser jeg er ganske sikker på at jeg har måtte ta stilling til før eller seinere, med eller uten rus.
Og da kommer selvkontrollen inn, hvordan vil du møte disse tankene? ruse de vekk med sterkere stoffer, eller prøve å tenke klart, ta den tøffe oppgaven imøte.
Hasj kan da være fint å ha ved siden av, når ting blir for enspora og man føler tanker tvinger seg på. Hasj/weed gir muligheten for et nytt perspektiv.

For meg handler det mer om bruken og respekten for hasj/weed, bruker man det for å rømme, så vil det ta deg igjen, og eneste muligheten for å komme seg vekk igjen er sterkere saker.
Eller bruker man det for å koble av, la en tankefull hjerne få hvile.

I løpet av livet vil man møte hindringer, og nye tankesett, og hasj/weed kan fort fremskynde dette, og noen takler det bedre enn andre, noen er også dummere enn andre.