View Single Post
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Fullt lovlig, så lenge det ikke er sperrelinje. Du kan bli stoppet av politiet derimot for det om. De kan anmelde deg for uforsvarlig kjøring.

Ble mye off topic tull her folkens...
Om det er en sving som du har full oversikt over, ser jeg ingen grunn til å holde svingen.
Vis hele sitatet...

Og jeg ser INGEN grunn til å kutte svingen.

Og til dere andre: Ja jeg har vært med på langtur med vogntog og bil alt for mange ganger.

La oss ta det Ezukiel skriver her. Å kutte en sving der svinger en, la oss si 5 grader. Det er en veldig oversiktlig sving. Men skal man holde på å kutte svinger i hytt og pine, så blir det en vane for folk og det kan da hende at folk kutter skarpere og skarpere svinger.

Har møtt ALT for mange sjåfører som kutter svinger hele tiden. Har møtt sjåfører som har kuttet oversiktlige veier og da tilogmed truffet meg i siden pga at de er idioter og kutter svinger og ikke har seg over i sitt eget felt igjen pga at de tror de eier veien.

Man skal ta hensyn til andre i trafikken. Man skal kjøre varsomt og man skal ha respekt for trafikken. Man skal følge loven til punkt og prikke, og JA det er det jeg gjør.
Jeg holder meg akkurat på fartsgrensa og mener jeg at det er bedre å holde 10 km/t under fartsgrensen så gjør jeg det. Jeg har faktisk respekt for trafikken og andre trafikanter der ute.