View Single Post
Best uten ball!
r0bin's Avatar
691
Sitat av Lycurgus Vis innlegg
Merker jeg følte meg truffet, jeg tror ikke engang jeg skal begynne å gidde å forklare,. Men om du overhode visste hvor mye deler som finnes, så ville du visst at det er UMILIG å få meg seg alt av det i en vanlig firmabil, vi kjører hiace, ikke trailer.
Vis hele sitatet...
Hehe.. Jeg også skjønner at det er komplett umulig å ha _alt_ i bilen, men det burde jo være mulig å ha idet minste å ha det mest basic'e.
En annen litt artig ting jeg la merke til når jeg bygde hus og hadde rørlegger på besøk, var at han absolutt måtte dra å handle før lunsj på fredager.
Pussig nok er det på samme tid de har gratis pølser på Brødrene Dahl (rørlegger forretning). Jeg nevnte aldri noe på det iogmed jeg hadde fått fastpris fra han. =)

Sitat av nikita Vis innlegg
Kjenner jeg blir litt lei sutring over pris på håndverkertjenester eller advokater eller hva nå det måtte være. De har noe, du vil ha det, betal det de krever, finn en annen eller konkluder med at det var for dyrt.
Vis hele sitatet...
De fleste skjønner vel at prisene også inkluderer både administrasjon og andre utgifter et firma måtte ha.
Problemet mener nå jeg kommer når elektrikkere/rørleggere (de to gruppene er værst) operer som de hadde monopol.
Det finnes ingen andre bransjer(i det minste ytterst, ytterst få) som kan ta over 100% i fortjeneste på varer/tjenester og overleve over tid.

Og jeg trur det kommer av at det er en "forståelse" mellom bedriftseiere om hva de forskjellige tingene skal koste.

Hvis det ikke hadde vært slik hadde det endt opp slik det har gjort med lastebil eiere. De hadde en relativt grei timepris på bilene sine helt til en person fant ut at han kunne leie ut bilen sin billigere enn alle andre konkurenter.
Nå tjener de bare såvidt godt nok til at de ikke kjører på dugnad.