View Single Post
Sitat av Merseyside Vis innlegg
Hvordan noen her inne skriver at vi må legge vekk de hatske følelsene for han er under min fatteevne. Det kom jo ikke som noe sjokk at dette svinet var psykisk syk.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du ha så mye hat mot en person som du selv mener er syk? Hvis han faktisk er syk, så er han en person som trenger hjelp til å komme videre og bli frisk.
Jeg har ingen spesiell peiling på ting som berører dette temaet, men om kyndige personer påstår at ABB er psykisk syk, og at han på grunnlag av dette er utilregnelig, så forholder jeg meg til det, og sier at han trenger, og fortjener, hjelp. Det er en grunn til at vi har det rettssystemet som vi har, og der syns jeg ikke det skal være noen unntak, verken den ene eller andre veien. Til alle dere som bare ønsker å møte hat med hat; Slapp av! Breivik har en jævlig fremtid i vente, fullstendig uavhengig av hvordan det går. Enten må han leve som psykisk syk resten av livet, og det er iallfall ikke et liv jeg misunner, eller så vil ha med tida bli frisk, men når han kommer så langt er han også nødt til å leve med det han har gjort, resten av livet. Det er jævlig.