View Single Post
Hvor bor du?

Det er mange klubber rundt om i landet som arrangerer trening på barmark før sesongen, og som du kan kjøre mye med om vinteren. Jeg er selv trener i Bergen Snowboardklubb, og vi har innetreninger nå på høsten, og har kveldskjøring en kveld i uken ettersom vinteren og det lokale trekket kommer i gang.

På førsesongen trener vi ofte balanse, koordinasjon, generell styrketrening og litt kondisjon. Vi leier også Turnkassen i Bergen et par ganger før snøen legger seg, og da får vi trent på spenstmatte, trampett og tårn med skumgummigrop, turntrampoline, turnstang og det som er. Ikke bare lærer man mye, men det er også veldig sosialt, og man får mange kamerater å kjøre med i bakken!

Om vinteren kjører vi som sagt på kveldskjøringer, da deler vi opp medlemmene i grupper, og hver gruppe får tildelt sin egen trener. Man kjører stort sett bare og har det gøy, men om noen har noe spesielt de vil lære eller noen triks de sliter med, så er trenerene på plass for å gi tips og triks. Vi kjører også det som folk vil kjøre, noen grupper kjører pudder, noen rails, noen bigjump osv. Jeg var selv medlem i klubben i fem år, og lærte mye, før jeg nå er hovedtrener.

Sjekk litt rundt der du bor, er garantert en klubb som tar deg imot med åpne armer