View Single Post
Sitat av Cosmos Vis innlegg
synes teksten virker mer anarkistisk enn demokratisk,og du setter ting så til de grader på spissen fordi du mister en time med helgepils,som en baby som får nappet smukken ut av munnen.
Tror ikke staten har noen annen agenda med dette enn å få et tryggere samfunn,om det hjelper eller ei kan ikke jeg gi noe svar på, men synes det er bra at staten vil utprøve nye metoder for å bekjempe vold og andre ufyselige ting som kan oppstå en lørdagsnatt, selv om mer politi i gatene ville vært ideelt.
Synes ikke det er nok hold i den teksten til å kalle Norge et ufritt ,det er små filleting som blir bragt på banen,vi har et av verdens mest velfungerende demokrati.
Vis hele sitatet...
Beklager, men har tydeligvis ikke uttrykt meg klart nok. Om innlegget er anarkistisk eller demokratisk, har vel lite å si? Selv mener jeg at demokrati er en uting, da folk er idioter. Og nettopp det er poenget mitt. For min del, spiller det ingen rolle om utestedene stenger klokken 0100 eller 0300. Det som er mitt problem, er de som faktisk klager over én time mindre skjenketid, samtidig som de går og stemmer på partier som fører en politikk som gjør at folk slipper å ta ansvar for eget liv. Norge kan kalles et ufritt land (uten at jeg har skrevet noe om det tidligere, forøvrig), men det er det majoriteten av den norske befolkningen som selv har valgt.