View Single Post
Sitat av Isbjørn Vis innlegg
Kanskje ikke like lett å nekte når du har en befal som skriker deg opp i trynet og ber deg komme deg til helvete ut i vannet. Men som sagt tidligere, ta en titt på hva forsvaret sier om dette. "Totalt uakseptabelt" og "Beklager nakenbading".

Kvinner og menn er vel for faen ikke like.
Vis hele sitatet...
Kvinner og menn er like. Mennesker er ulike. Jeg sikker på at du og jeg har veldig ulike intimgrenser og normer for det meste. Det er ikke kjønnsbetinget.

At man ikke evner å stå opp mot autoriteter må vel karakteriseres som et svakhetstegn...

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Dette passer ikke sammen. Forskjellen på deg og hun som måtte strippe er at hun befinner seg i virkeligheten, der kulturen og ideen om kjønn faktisk eksisterer.
Vis hele sitatet...
Så du mener jeg har psykiske lidelser fordi jeg mener kvinner og menn ikke er annet enn to kulturelt konstruerte båser å plassere mennesker i...? Herlig.

At hun opplevde det som traumatisk å kle av seg, vel, henne om det. Vi kjenner alle noen med utvidede intimgrenser, men det er ikke noe som har med kjønn å gjøre. Du finner gutter som har store problemer med intimkontakt, og du finner jenter som ikke har problemer med det i det hele tatt. I forsvaret må det stilles like krav til de som vil prøve seg. Det skal ikke være enklere eller vanskeligere for noen, fordi man ønsker et likestilt forsvar. Det blir bare tøysete all den tid mange av oppgavene er fysisk og psykisk betinget.

Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Men jeg tror jeg hadde følt ubehag hvis jeg som kvinne måtte forholde meg til 30 gutter i mange måneder, som alle hadde sett fitta mi.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner gutter som ville følt ubehag av at 30 gutter hadde sett penisen deres. Dette har ikke noe med kjønn å gjøre som jeg sier, men med individuelle intimgrenser. Og det er ikke noe forsvaret skal tilrettelegge for etter mitt skjønn.