View Single Post
Sitat av jalig Vis innlegg
Du kan jo ikke bruke den argumentasjonen der. Målet mo jo være at alle skal ha det fint?
Klart ubehageligheter må man jo igjennom. Men man må jo ha et visjon om at det ikke skal skje unødig. Derfor var dette en slik unødvendighet.

Om man godtar din argumentasjon her så kan man si det samme til voldektsofre. At dette må du bare regne med. Men du kommer til å bli sterkere av det. WTF?
Vis hele sitatet...
Ja, klart, jeg er alt for at personer skal gå igjennom førstegangstjenesten og ha det fint. Men, det er bare dumt å tro at man kan gå lett igjennom det uten å møte på noen ubehagelige episoder, eller noe som tærer på deg mentalt.
Men ikke missforstå, jeg mener ikke at det er riktig at jenta skulle ha det jævlig. Jeg synes bare det er riktig å ikke forskjelsbehandle jenta fra de andre guttene.

Hvis du virkelig mener at mine arguementer kan bli brukt på samme måte mot voldtektsofre, så er det noe veldig galt med deg.
Sitat av etse Vis innlegg
og førstegangstjenesten handler om å lære folk hvordan man skal forsvare landet, ikke for å sende folk aktivt ut i krig. Til dette har man yrkessoldater; folk som går lengre enn førstegangstjenesten. Om Norge plutselig skulle bli invandert (noe som i hvertfall per dags dato er en absurd tanke), så blir nok prioriteringingene helt annerledes. Men det er jo et kjent problem at mange soldater rett og slett ikke takler krigsituasjonen og blir psykisk ødelagte - det er ikke dermed sagt vi trenger å ødelegge de psykisk før en eventuell krig. (siden det er sånn det er i krigen).
Vis hele sitatet...
Hvis det er så mange som du sier, som blir psykisk ødelagt etter førstegangstjenesten, så har dem jo ikke noe i militæret å gjøre? Og, dermed mener jeg også at de ikke har noe å klage for. Det er ikke befalens skyld at personen ikke har selvtillit, eller viljen til å klare alt som blir gjort?
Sist endret av phideph; 17. november 2011 kl. 13:18.