View Single Post
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
457
Jeg er for full legalisering fordi:

* Med legalisering kan vi skatte det, og pengene går tilbake til samfunnet istedenfor til kriminelle.
At ikke man forstår at cannabis er bedre å tjene penger på enn å bruke penger på er for meg uforståelig Bare i USA estimerer de at cannabis drar inn 38 milliarder i året!

* Med en full legalisering og regulering kan vi sørge for et godt produkt som vi kan stole på.
En av gjengangerne som har irritert meg opp gjennom årene er at jeg betaler for dritt. Smaker dritt og gir liten effekt. Dette vil jeg gjerne ha en slutt på for alle, etterspørselen er der, kommer heller ikke til å forsvinne. Da kan man likevel betale for noe som er skikkelig.

* Vi slipper å innvolvere oss i slibrige miljøer
Alle som har vært på jakt etter cannabis over lengre perioder vet at plutselig kan man få spørsmål om andre stoffer, man kan bli ranet, og man kan ende opp med å kjøpe dritt. Vi vet alle at cannabis er ikke innlednings dopet. Alkohol skal ene å alene ha skylden for det. Cannabis har fått dette merket fordi det er ulovlig og du må bevege deg i ulovlige miljøer for å få det.
Og derfra er det ikke umulig å bli tilbudt andre rusmidler. Dette har jeg vært gjennom selv.

* Med en full legalisering kan alle med ms, kreft, kroniske plager, aids etc.. få den medisinen som vi vet fungerer!
Nå skal ikke jeg si at cannabis er selveste kuren for alt, men med aids og kreft er en av de store effektene med sykdom og medisin (chemo) noe som gjør pasienten kvalm og sørger for at appetitten forsvinner. Vi VET at cannabis gjør deg sulten. Bare dette er et kjempepluss. Melissa Etheridge fikk kreft og er nå en forkjemper for at cannabis skal brukes som medisin for alle som går gjennom chemo. Fordi hun sleit spesielt med kvalme og at hun ikke var sulten. Jeg har selv erfart at cannabis er særdeles effektiv på kronisk migrene.

* Vi vet at hemp vokser fortere enn trær, og dette ville vært et kjempepluss å kunne bruke hemp til mange av de tingene vi idag bruker trær til. Papir, brensel, klær og vi kan til å med lage drivstoff av det!


*I Nederland har de bevisst at ved en avkriminallisering gikk ikke tallene opp. Ungdommens cannabis bruk har gått ned (ikke mye, men ned) de voksenes bruk har holdt seg stabilt. Men det viktigste, videre dop bruk har gått vesentlig ned! Mindre ungdom bruker andre rusmidler som jeg ser på som vesentlig farligere. Fordi de har separert cannabis fra resten av rusmidlene.
Mange forskere mener også at ved å ta bort "forbidden fruit" stemplet er det ikke så intressant lenger for ungdommen.


For dere som til å med er mot at cannabis skal legaliseres. Tenk så mye penger vi kommer til å tjene og spare på dette. Politiets ressurser blir friere, kanskje vi til å med kan bruke noen av pengene vi tjener på dette til en bedre hverdag for rettsystem og politi.

Ingen dør av cannabis, flere dør årlige av alkohol og cigaretter som selges fritt for alle. Jeg sier ikke at det ikke finnes nok idioter der ute som røyker dette fantastiske naturlige produktet, men det finnes faen meg flere idioter som drikker. Det er nok med dette hyklerske dobbeltmoral drittpreiket.

Ungdom i England melder at det er lettere å få tak i dop enn alkohol. Ved en legalisering og statlig regulering hadde det vært like vanskelig begge deler.
Mange er bekymret for meldingen vi sender ungdommen og neste generasjon.
"Kanskje dette er første steget mot å legalisere alt?!"
Nei det er ikke det, det er ingen som sier at kokain skal legaliseres, vi snakker om et planteprodukt som har flere bruksområder enn det meste, som kan hjelpe syke, hente inn penger til fattige (KREMT USA), eller bare bli brukt for å slappe av.
Jeg regner egentlig bare med at neste generasjon kommer til å spørre oss hvorfor det tok oss så jævla lang tid.

Jeg sier ikke at cannabis skal bli 100% fritt for alle.
Jeg vil at staten skal sette opp "Cannabismonopol" akkurat sånn som det er på Vinmonopolet idag, med strenge regler. Det er ingen grunn til at det skal være lov å røyke gatelangs, eller at det skal være lov å kjøpe cannabis hele døgnet. Det er heller ingen grunn til at det skal være lov å sette opp en hau med planter selv. Staten kan ta seg av alt, og dermed ta alle pengene fra profitten. Sett de til bruk i samfunnet!

Det er ikke lov å drikke gatelangs heller. Det går ikke ann å kjøpe alkohol hele jævla døgnet. Det er ingen grunn til at dette skal være lov med cannabis ved en legalisering.


Men om ingenting annet.
Tenk logisk, praktisk og kapitalistisk.
TENK GRØNT!