View Single Post
Hei !

Jeg er ny bruker her og utdannet lege.

Jeg syns det er godt å se at folk reagerer på vaksinemotstand. Vaksinemotstanden som vi nå ser utvikle seg er et sørgelig symptom på den alternativ-bølgen som har bygget seg opp over de siste 10-15 årene.

Fremst i "krigen" mot vaksinene står dessverre homeopatene - med uttalelser som dette her så avslører de seg selv ganske klart:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7043347

- Meslinger er ifølge Rudolf Steiner en transformerende sykdom som gjør at du vokser som menneske. Dette blir vi fratatt ved vaksinasjon.

- Er du helt sikker på at dette er positivt for barna?

- Jeg er helt sikker på at det er positivt for et barn som er friskt. Det kan tenkes at enkelte vil dø, men dette gjelder barn som er svekket på forhånd, sier hun til NRK.
Vis hele sitatet...
Barnevaksinene er spydspissen i kampen mot sykdommene som rammer de mest sårbare i vårt samfunn - barna. Polio, difteri, meslinger, kusma, H.Influenza og røde hunder er noen av sykdommene som skadet, lemlestet og tok livet av mange hundre barn hvert eneste år. Polio kom i bølger og etter hvert utbrudd var det hundrevis av barn i Norge som endte opp med varige lammelser.

Bekymringene ovenfor innholdet i vaksinene er ekstremt overdrevet. Thimeresol ble fjernet mot slutten av 90-tallet på grunn av mistanken om bivirkninger og det faktum at man gikk over til å produsere en-dose-vaksiner - det har ikke hatt noen effekt på økningen av f.ex autisme, forekomsten har fortsatt å øke i alle landene som fjernet thimeresol.

Andre bekymrer seg over formaldehyd i vaksiner. Da begynner det virkelig å bli latterlig - vi har mange ganger høyere konsentrasjon av formaldehyd i blodet enn den mengden som finnes i vaksinene.

Barnevaksinene har vi nå hatt i barnevaksinasjonsprogrammet i 30-50 år og de er meget godt undersøkt. Mange vaksinemotstandere mener at bivirkninger blir underrapportert og skjult av leger - det er en helt hårreisende påstand.

Etter at svineinfluensavaksinen begynte det å komme rapporter om økt forekomst av narkolepsi og det tok bare litt over 1 år før helsemyndighetene i Norge, Sverige og Finland hadde dokumentert at det var en økning som sannsynligvis skyldes vaksinen. Og dette gjelder en meget sjeldent bivirkning som rammer omtrent 1 av 50,000 vaksinerte. Rapporteringssystemene fungerer og helsemyndighetene tar i aller høyeste grad vaksinebivirkninger på alvor.

Bivirkninger av vaksiner er meget sjeldent, men de eksisterer. Men faren for bivirkninger er EKSTREMT mye lavere enn faren for at man blir alvorlig syk av sykdommene som vaksinene beskytter mot.

Hvis vaksinemotstanden øker så vil vi til slutt se en økning av barnesykdommene - det er meget godt dokumentert. Meslinger er allerede på fremmars i blant annet Tyskland, Sveits, Italia og Frankrike og det er rammer så godt som alltid miljø med lav vaksinedekning - som regel Steinerskolemiljø eller andre vaksinemotstandere.

Hvis det er noen som lurer på noe så skal jeg svare så godt jeg klarer.

En annen håpløst påstand er at faren for sykdommene øker med vaksiner. Om du mener noe slikt har du virkelig ikke satt deg inn i statistikken.

Dette er oversikten over HiB-sykdom i Norge - vaksinen ble innført i 1992. HiB ga en spesiell type hjernehinnebetennelse og en meget alvorlig betennelse i strupelokket som førte til at barn ikke fikk puste - dette er sykdommer som nesten ikke eksisterer i dag.

http://www.fhi.no/eway/imgstore/546651783d.jpg
Sist endret av Herz; 10. november 2011 kl. 21:26.