Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Lite spørsmål bare, når planten står i blomst er jo lysforholdene 12/12, men hadde det vært negativt for planten om det mekaniske uret har en halvtime-ish feilmargin? skal vel helst være lengre natt enn dag når planten er i blomst?

eller er jeg på bærtur nå. Ble litt nysgjerrig på dette bare, siden planten min ENDA ikke har vist tegn til buds,
og har tatt en del skade med tanke på blad som blir gule og får brune flekker og til slutt dør og faller av..
er ikke helt sikker på hva som er feil.
Vis hele sitatet...
Du er ikke på bærtur!! Jeg nyttet lenge 12-12 under blooming, fikk et tips om 14-10(14 av/10 på) av en kompis for noen år siden...dette skulle vise seg å være et godt tips som gjorde at jeg økte avlingen betraktelig. Mao budsa ble større Videre skriver du at planten(e) ikke har vist tegn til budding? Hvis de andre inngangsverdiene(temperatur, fuktighet, luftsirkulasjon, oksygen og PH) er noenlunde riktige vil planten din vise tegn til budding etter en uke, og videre små buds etter 2 uker
Når det gjelder utfordringen din med bladverk som faller av skyldes de symtomene du nevner tegn til OD(overdose) på næring. Alternativt kan det tenkes at de gjennom kombinasjon av for mye næring og vann starter en "lockout". Mao planten din stopper og tar til seg næring i normal grad, og vil stagnere. Mitt tips til deg er å flushe(vann slik at det renner ut i bunnen) planten med rent vann. Deretter gi planten(e) vann i 1-2 uker, eller til du ser at nytt bladverk har riktig farge. Planten vil så starte å ta opp næring. Det kan være en ide å kutte anbefalt dosering av evnt næring med opp til 50%(når du starter opp med det igjen).
På slutten av bloominfasen vil alltid noe løvverk bli gult/brunt, ikke prikket brun, men slik løvet er her på høsten. Dette er helt naturlig

sjekk ut http://www.thcfarmer.com/
Sist endret av Bert420; 8. november 2011 kl. 13:09.