View Single Post
Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Hehe, jeg mener ikke det selv, men riktigere nok lurer på om dette er et rasistisk utsagn, eller hvor rasistisk det er? Var en hardbarka FrP'er i klassen som kom med dette utsagnet helt tilfeldig mens vi snakket om demografi osv.

Jeg måtte kommentere det, og sa "Hva faen er det du snakker om? Det er jo helt...." "Rasistisk" avsluttet læreren for meg. Men når jeg kom hjem sa jeg dette til mamma, og hun sa at det var et faktum at mange sigøynere stjeler, men det var måten kompisen min formulerte det på som var feil.

Men er det et faktum at de fleste sigøynere stjeler? Eller var det bare et klassisk utsagn av min ignorante klassekamerat? Ikke akuratt første gang han kommer med noe sånt.
Vis hele sitatet...
Var en venninne av meg som holdt på å bli frastjålet tlf sin ute på byen da vi stod foran et utested og en sigøynerdame gikk forbi og dro i jakken hennes.

Og en annen kompis som har blitt ranet med kniv av en sigøyner som resulterte i tap av mobil. En annen som også holdt på å stjele sekken hans..

Så ja. Sigøynere stjeler mye. Selv om kompisen din som sa det er "hardbarka frp'er, så er det en sannhet i det han sa. Og at læreren din kaller ham for en rasist er helt høl i huet.