View Single Post
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Det finnes ingen fasit?
Vis hele sitatet...
Tull. Det finnes en fasit i form av at det finnes riktige og gale svar på hvordan sykdommer sprer seg og utvikler seg. Enten så sprer sykdommer seg ved at små basiller med hatt og monokkel kjører små Vespa-scootere fra nesegrev til nesegrev, eller så gjør de ikke det.

Sitat av Simplicity Vis innlegg
Eller for å snu på flisa, på hvilket grunnlag skal jeg IKKE stille meg kritisk?
Vis hele sitatet...
Fordi du ikke kan et halvt knepp om det du snakker om, og ikke har noe grunnlag for de mildt sagt absurde meningene du danner deg.

Sitat av Simplicity Vis innlegg
Har aldri sagt at det er dumt at folk ikke vaksinerer seg.
Vis hele sitatet...
Du har sagt at vaksiner gir opphav til nye sykdommer, og har antydet at vaksiner har skapt AIDS. Da er det rimelig å anta at du er mot vaksinering.

Sitat av Simplicity Vis innlegg
Fordi jeg har evnen til å stille meg kritisk? Noe du ikke har til noe du tror blindt på?
Vis hele sitatet...
"Å tro blindt" er å tro uten bevis. Her snakker vi det stikk motsatte. Vi tror fordi det finnes praktisk talt uendelige mengder bevis på at vaksiner ikke produserer sykdommer og at AIDS ikke er et resultat av vaksinering, og at vaksiner er en særdeles effektiv metode for å utrydde og minimere sykdommer. Prosessen bak spredning og utvikling av sykdommer, så vel som virkemåten til vaksiner, er ekstremt godt kjent, og deler av dette har vært kjent i cirka 200 år.

Sitat av Simplicity Vis innlegg
Hvilket svar er det du egentlig har gitt meg?
Vis hele sitatet...
Du har fått en mengde svar på hvordan sykdommer sprer seg og utvikler seg. Hvis du ikke kan dette foreslår jeg at du tar opp igjen ungdomsskolen.

Sitat av Simplicity Vis innlegg
Fått min dose av bedrevitere på freak.no, takk for ikveld
Vis hele sitatet...
Ironien formelig bobler over her..

Sitat av Simplicity Vis innlegg
Du stoler blindt på ateisme(?), noen stoler blindt på bibelen.

Du tror ikke på det som står i bibelen uten å egentlig ha noen dypere innsikt i den.
Vis hele sitatet...
Bevisbyrden er på de som tror og hevder at noe er sant. Når det kommer til vaksiner er bevisene ekstremt omfattende, noe man ikke på noen måte kan si om det som står i Bibelen. Når det er sagt er min personlige erfaring at engasjerte ateister har en voldsomt mye dypere innsikt i Bibelen enn de aller, aller fleste troende.
Sist endret av Provo; 3. november 2011 kl. 21:29.