View Single Post
Alt blit lettere med en romkamereat! Slutt å snus, bare ett tips, er dyrt å bo på hybel.

Jeg flyttet ut som 16-åring i august med en romkamerat. Betaler 3500/mnd for leilighet, inkl strøm. Får 3400 i bostipend og 1000 kr/mnd av faren min (barnebidrag). Resten for å overleve får jeg av min kjempesnille besteforeldre og andre slektninger som vil hjelpe til

Det kan være jævlig stress og få fiksa alle møblene osv, med kjøring og henger og alt det styret der, men har du snille hjelpsomme foreldre tror jeg du klarer det, slik som meg.

Internett har jeg enda ikke tatt meg råd til å kjøpe, men hallo, når naboen har WEP er det vel ikke noe vits? Spar penger der du kan, hybellivet er herlig når du kommer i gang, men starten er verst

Med jobb itillegg til bostipend regner jeg med du har ganske god råd, hehe Skal få meg en jobb selv snart, er vel på tide.

Av mat så pleier det mest å gå i pizza osv, men fikk en pakke i posten av tanta mi med masse posemat (bergensk fiskesuppe, pasta supper, fjordland osv) det er faktisk ikke så dyrt, men OST er spesielt kjipt å bla ut for, samtidig med skinke. Hehe disse er litt dyre.

Lykke til!


-twixtor