View Single Post
Sitat av Cadex Vis innlegg
Poenget er: Du hadde aldri hatt de ressursene du har dersom ikke staten hadde tilrettelagt for deg å komme dit du er kommet. Skatten er vår måte å betale tilbake for alle de muligheter vi er gitt, all hjelpen vi får, og all hjelpen andre måtte trenge. De samme andre som i fortid eller framtid har gitt eller kommer til å gi den samme hjelpen for å sikre deg og ditt vel.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke argumentet ditt. Sier du at fordi folk har gitt meg ting er jeg en av de svake? Det er ikke sånn at man må være blant de svake for å være på den mottakende enden av medmenneskelighet. Det er ikke det som er hva vi diskuterer her. Det som er problemet er at svake individer tvinger sterke individer til å være medmenneskelige. Alle deler medmenneskelighet med hverandre.

Sitat av Cadex Vis innlegg
Kort sagt: Den «sterke», jeg antar du snakker om deg selv, ville aldri vært sterk var det ikke for hva medmenneskene har skapt for deg. Du ville vært et svakt individ uten ressurser eller evner.
Vis hele sitatet...
Hva så? Om jeg var en av de svake, ville det gjort argumentet mitt noe mindre riktig?