View Single Post
Sitat av aioe Vis innlegg
Jeg er litt usikker på hva det er du mener de burde ha gjort. Og har de ikke allerede gjort masse? De kan jo ikke fotfølge alle og enhver heller, i påvente av at de kan begå en voldtekt. Er det noe f.eks. Høyre har foreslått, eller noe de har gjort i regjering, du mener ville fungert bedre?
Vis hele sitatet...
1. opprette et senter som følger opp de som kommer inn. Snakker med dem og følger opp. Det er ofte mennesker som har gjennomgått store traumer - ikke noe ville være bedre enn å få noen å lufte det med. I andre tilfeller snakker vi kanskje om mennesker som rett og slett ikke skjønner den norske kulturen, ut fra deres erfaring viser kanskje vår oppførsel at det er fritt fram...? Det ville kunne rydde av veien en hel haug med misforståelser om de fikk en innføring i våre kodekser først...

2. Jobbe for en endring av loven som sier at etter en viss tid kan vi ikke sende folk tilbake. I dag sitter overfallsforbryterne i fengsel for sin overfallsvoldtekt, når de kommer ut fristen er løpt ut, og da kan de ikke sendes tilbake. Ser ut som det kan fungere som en gulrot for mennesker som ikke har noe håp, der det å gjøre en ugjerning som kvalifiserer til lang nok straff nærmest er en forsikring mot utsendelse.
Jeg mener at fengselsopphold bør kunne trekkes fra denne "tiden". Da ble det kanskje ikke så attraktivt å begå overfallsvoldtekter mer.

Med disse to tiltakene ville vi ha større sjanse til å fange opp både de som spekulerer i det, OG de som rett og slett ikke skjønner kulturen (så lenge våre kvinner oppfører seg ganske annerledes enn kvinner fra mange av de landene innvandrerne kommer fra)

Sitat av mainer Vis innlegg
Enig med deg i de to første avsnittene dine, i det siste er du litt upresis i begrepsbruken. "Det er her jeg mener sosialistene gjør en feil. De har et parti, altså en mulighet til makt og påvirkning" Der falt jeg av. Mener du at SV er et parti i regjeringsposisjon og derfor har mulighet til makt og påvirkning?

Det som er viktig å få fram er at man må være særdeles forsiktig med å ordlegge seg i slike omstendigheter, fordi det lett kan føre til stor grad av fremmedfrykt. Samtidig er det vår rett og også vår plikt å peke på fakta, slik som i denne sammenheng, at overfallsvoldtekter begås av ikke-vestlige innvandrere.

Poenget mitt er at det er viktig å kunne si sannheten, men den må framlegges på en slik måte at den blir en konstruktiv kritikk av det som foregår.
Vis hele sitatet...
Det er overfallsvoldtektene i seg selv som skaper fremmedfrykten.
Å si at det er vi som påpeker problemet som skaper fremmedfrykt, blir da å snu problemstillingen helt på hodet.

Når sosialistene står og skriker om overfallsvoldtektene - uten å komme med et konstruktivt forslag til løsning - bidrar de derimpot til fremmedfrykten. Det er det samme som å slå fast at vi har et kjempeproblem, men at vi ikke aner hvordan vi skal gripe det an. Høyst upassende synes jeg det er når det er det samme partiet som har arbeidet for innvandring - helt uten tanke for hvordan vi kan gjøre innvandring på en sikker måte.
Sist endret av Whynot(faan...); 30. oktober 2011 kl. 00:43.