Tråd: Syre - 2-CI ?
View Single Post
Sitat av Mullah Vis innlegg
Evolgimenos: Jeg ser hva du mener, og er enig i at setningen isolert sett kan være korrekt, men her synes jeg vi må se det i kontekst av hva som er blitt sagt og svart på. At MDMA er et psykoaktivt amfetamin er ikke det samme som at ecstasy er MDMA. Når Clr sier til Anwim at ecstasy og MDMA er det samme fordi MDMA er amfetaminet i ecstasy, er det som svar på at Anwim har "endel erfaring med E og mdma fra tidligere av." Å diskutere hva som bør være blir helt på siden av saken.

Ecstasy != MDMA

At det ideelt sett skulle vært MDMA i ecstasy-pillene er ikke det samme som at de nødvendigvis inneholder MDMA, eller kun inneholder det. De varierende og ukjente mengdene av MDMA og forekomsten av andre "fillers" i en ecstasy-pille vil bidra til en annen opplevelse og ettereffekter enn ren MDMA gjør. Husk også at Anwim også selv skiller på ecstasy og MDMA.
I nettopp det lyset tolker jeg det slik at Clr gjør det motsatte av å poengtere nødvendigheten av å anerkjenne ethvert amfetamins psykoaktivtet, og viser istedenfor sin misforståelse i å ha trodd at kun MDMA er psykoaktivt av alle amfetaminene. Det kan være at min tolkningen der ikke er riktig, og i så fall beklager jeg det og håper at Clr ser at det var en glipp som var lett å gjøre!
Vis hele sitatet...
Slenger på en meget interessant side som viser det du sier:
http://www.ecstasydata.org/

Som man ser er det faktisk veldig få piller som kun inneholder MDMA.
Sist endret av Grix; 28. oktober 2011 kl. 13:48.