View Single Post
Sitat av Bernhard Vis innlegg
BI er en STIFTELSE! Altså tjener ikke eierene noen penger på å eie BI.
Vis hele sitatet...
JAVEL!! Det betyr ikke at alle private skoler vil være stiftelser. Og som så mange i denne tråden her påpeker, så har de faktisk hatt det bra på en privatskole. Flott, da har vi vel et fungerende privat tilbud her i Norge.

Og til de som sier at det ikke trenger å være dyrt med privatskole, så er jeg enig i det, men det KOMMER til å bli jævla dyrt. Selvfølgelig vil det finnes rimeligere tilbud. Men de mest velstående i samfunnet vil betale for den dyreste skolen, som igjen tilbyr de beste lønningene til de beste lærerne. Da blir disse rike ungene enda rikere, mens de andre får et dårligere tilbud.

Og til dere som påstår at det blir bedre lærere grunnet større konkurranse: Hvor kommer disse lærerne fra? Dukker de magisk opp? NEI, det er fortsatt de samme lærerne, og økt konkurranse vil kun føre til at de beste lærerne går de et fåtall steder, men resten av lærerne vil bli igjen på de dårlige skolene.

Jeg går i dag på en flott offentlig skole i Oslo, Oslo Handelsgymnasium. Det er en relativt prestisjetung skole, med flinke elever. Men jeg kom ikke inn der fordi jeg betalte meg inn. Nei, jeg hadde gode karakterer.

For å dreie denne debatten litt om. Se til USA!! For første gang i historien, vil dagens generasjon ha et lavere utdanningsnivå enn foreldrene sine, og de "fattige" og den lavere middelklassen har ikke sjans til å få seg en ordentlig utdanning, med mindre de vinner i lotto.

Privatisering av skoler i Norge? Nei takk