Tråd: Anmeldt?
View Single Post
Sitat av Shaiitan Vis innlegg
Ok. Først vil jeg bare si at der kompisen min. Han driter i det egentlig, for han har blitt tatt flere ganger.
Det handler ikke helt om han liksom, jeg tok han som et eksempel. Jeg vet at han burde bli anmeldt for det for det er jo tlf som er dyre osv., men jeg ville heller vite om jentene kan bli anmeldt for det. For det syntes jeg ikke var veldig stort, siden de innrømmet ganske fort, og dem skal levere sakene tilbake. Dessuten ser ikke jeg på deres sak som en stor økonomisk seier siden de ville ha det til privat bruk. mens han andre ville selge mobilene videre osv.

Jeg bare mener at kan man bli anmeldt for noe sånt? for det syntes jeg er litt rart siden jeg mener at det ikke er noe spesielt stort, ikke misforstå!

Uansett, jeg kommer med en sak her, hvorfor tror du det er jeg som har gjort det?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg leser nesten hver uke om at noen spør om råd til kompisen sin som fyllekjørte,sprengte noe greier på fest, tok noe snedig dop osv. Virker som et slags fenomen for å ikke svarteliste navnet sitt eller noe. Jeg vet egentlig ikke helt, men det virker som om det er en slags trend å skrive om kompisen sin hvis man selv har ''drette på draget'', kan hende at det er bare sant det alle forteller også, men jeg får vertfall følelsen av noe annet til tider.

Så over til disse papirsakene, alle lovbrudd kan anmeldes, uansett hvor patetisk det måtte være (fra noens ståsted). Jeg har anmeldt sykkeltyveri av en gammel sykkel tidligere, verdien var sikkert ikke mer enn 200 kroner, men jeg følte det uansett nødvendig da noen faktisk hadde stjålet min sykkel.

Selv om jentene har tilstått ovenfor rektor eller hvem det var, så har ikke rektor noe med rettsvesenet å gjøre, så han kan bare straffe med utvisning etc. Derimot om rektor ser nødvendighet til det, kan han selvfølgelig anmelde til Politiet.