View Single Post
Kjøpte meg selv en iMac 27" for ca 1,5 år siden. Solgte den igjen etter ett år. Mest av alt fordi tidspunktet var gunstig å selge en iMac på(mtp når det kom ny imac modell), men også fordi jeg savnet en PC. Grunnen var jo strengt talt at jeg trengte kraftigere skjermkort enn hva som stod i den jeg hadde kjøpt, og jeg kunne få en kraftigere maskin ved å bygge stasjonær selv.

Når det er sagt var jeg knallfornøyd med iMacen. Jeg hadde - på 1 år - ingen problemer med den. Dette slo meg ikke før etter jeg fikk den og hadde hatt den en stund - på PCen var jeg lett vant med å måtte gå inn på kontrollpanelet minimum en gang i uka for å gjøre noe.

Når jeg blir student til høsten og trenger noe bærbart, kommer valget antakeligvis til å falle på en Macbook. Mest fordi jeg ser madammen, som har hatt både macbook og macbook pro, der den 4 år gamle macbooken fortsatt holder følge med nyere programvare og holder batteritiden oppe.

Som mange nevner her, så synes jeg at det blir feil å sammenlikne Acers "mye specs for penga"-modell mot en Macbook; sammenlign Macen heller med en Lenovo Thinkpad. Det handler ikke utelukkende specs(og selv da er det verdt å se HVILKE produsent av minne/HD etc som er brukt), men også om byggekvalitet. Jeg for min del betaler fint litt ekstra for å føle meg trygg på at maskina mi ikke spontant selvdauer etter 6 måneder.

Men, igjen, så ser jeg ikke helt poenget med "Apple vs PC" greiene; la nå folk bruke nett hva de vil? Jeg er jo et perfekt eksempel på at det går an å bruke litt av begge deler, alt etter smak, behag og behov.