View Single Post
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
666
Så sant, så sant. Jeg glorifiserer meg selv når jeg skriver at jeg er helt åpen om min egen bruk, for jeg driver ikke med - og har heller ikke planer om det - de litt tyngre stoffene.

Hasj og psykedelika er én ting, det kan man vise til fakta og forskning for å "rettferdiggjøre", men jeg vet ikke om jeg hadde vært like åpen med rusbruken om jeg drev med f eks kokain eller amf.

Samtidig har jeg nytt veldig godt av det å være åpen om det. Ingen av foreldrene mine har noen gang tatt noe annet enn alkohol, og de er ganske negative til andre rusmidler, men ved å fortelle dem alt og vise at jeg også er klar over de potensielt skumle sidene ved rus - all slags rus - har jeg bygd opp en tillit. De vet at jeg er forsiktig, og klar over farene.

Et eksempel er etter at jeg hadde tatt flein. Da jeg kom hjem på besøk klarte jeg ikke holde meg lengre enn halvveis gjennom kjøreturen hjem før jeg måtte fortelle om opplevelsen. Og mamma lyttet interessert på det jeg sa. Samme med pappa.

I ettertid har jeg overtalt pappa til å ta prøve peyote med meg, siden han er så glad i indianer-kulturen (fikk satt ham på plass ifm rus når jeg påpekte at indianerne ruset seg i seremoniell forbindelse ). Må bare få tak i det

Så til de som har tenkt å ta steget og fortelle åpent om bruken sin, vær så objektiv som mulig, ikke glorifiser stoffet, men påpek og bevis at du har et "sunt" forhold til det. eneste tipset en relativt uerfaren kra som meg kan gi