View Single Post
Hey,

Jeg lurer litt på hvordan andre freaks er med familie, venner, kolleger osv når det gjelder rusbruken deres.

Forteller dere til noen at dere ruser dere?

Hvor går grensen for hvem dere "tør" å fortelle det til? Kjæreste? Familie? Venner? Kolleger?

Holder dere tilbake "det verste"? F eks: forteller dere at dere røyker hasj, men skjuler amfetaminbruken deres? Eller er dere åpne om alt?

Kort sagt, hvordan forholder dere dere til omverdenen i forbindelse med deres egen rusbruk?

Selv er jeg helt åpen om de rusmidlene jeg tar. Nå er jeg riktignok en lettvekter sådan, jeg har tatt flein én gang og røyker weed med jevne mellomrom. Ikke noe tungt forbruk altså.

Men jeg er veldig opptatt av ikke å skjule dette eller mine holdninger, det være seg overfor familie, sjefen min eller totalt fremmede jeg havner i prat med. Jeg prakker det ikke på noen, men om f eks mamma eller noen andre spør meg om jeg "driver med hasj", så svarer jeg ærlig på det: at jeg røyker det en gang iblant, som andre drikker en gang i blant.

For meg er det en prinsippsak. Denne åpenheten har naturligvis ført til noen heftige diskusjoner med diverse mennesker, men jeg nekter å skjule at jeg nyter rusen av en plante i blant, og jeg svarer alltid i form av overveide fakta og formuleringer, for å få de jeg snakker med til å forstå at jeg ikke er noen rusmisbruker bare fordi stoffet mitt er ulovlig.


Så, hvordan forholder dere dere til dette?