Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Hvor mye og hvor ofte burde jeg gi planten min næring nå som den er i blomstring?
Det jeg har er "Advanced Hydroponics of Holland, Bloom" med 0% nitrogen, 5% fosfat, og 3,5% potasium, hva enn det er? Har ennå ikke kommet noe buds, satt den i blomstring den 10ende forrige mnd.

Edit: står på flasken at jeg burde gi den 160 ml per 100 liter, og at jeg burde bruke halvparten om det er i jord, nettop det planten min står i. men hovedsaklig lurer jeg på hvor ofte jeg burde gi den.
Vis hele sitatet...
Planter liker å få litt næring i blomstringsfasen. Gi den 1-3 ganger i uken. Kommer litt an på hvor mye den drikker. Jeg har også funnet ut at det er lurt å gi den rent vann innemellom, halvflushing nesten, bare for å balansere jorden.
Pass også på pH, veldig lett at det bygger seg opp salter og rusk når man kjører på med næring.

Synes det forøverig er veldig merkelig at du ikke har noen buds enda, det burde gjort seg gjeldene nå. pics av toppskudd?

Sitat av dach Vis innlegg
Jeg lurer på hvordan det er å gro i drivhus som dette. Hvor lenge av året klarer man gro før det er for kaldt? Noen som driver på med dette?
Vis hele sitatet...
Du kan sikkert kunne gro ut august ihvertfall og litt inn i september. Det kommer helt an på hvor du bor hen i landet. Cannabis klarer seg faktisk overanskende bra, selv ved lave temperaturer. Den skal overleve en god del, men så fort det blir frost er du ferdig. Dog, det skal sies at den ikke akkurat trives ved lave temperaturer og du kommer til å se svært sakte vekst om du pusher den noe videre under 12-15 grader.
Lyset er også et problem i dette landet og man trenger helst 5 timer med direkte sollys for at cannabis skal trives. Vet ikke hvordan det er hos deg med tanke på lys, men det er lurt å tenke over.

Drivhus i sommermånedene derimot fungerer ypperlig.