View Single Post
Sitat av monoid Vis innlegg
Har alltid undret meg hvordan forholdet til venner utvikler seg etter noe sånt skjer. Alle vil jo ha.
Ser for meg at man ikke kan gjøre normale ting sammen lenger, f.eks shoppe klær eller lignende småting, som
tidligere var en hyggelig greie. Hvorfor skal kompisen min betale 1000kr for en bukse når jeg har 90 millioner?
Det hadde jo ikke plaget meg å betale buksa for han i utgangspunktet, men ser for meg at visse forventninger
oppstår etter en tid, som ødelegger et normalt vennskapelig forhold.
Hvorfor skal vennene mine betale for drinkene sine på byen når jeg har 90 millioner? Same shit.
Igjen, dette er jo bare hyggelig å gjøre, så lenge man kan, men allikevel. Det skurrer for meg.

Tror jeg hadde gitt mine nærmeste venner en grei sum hver, så kan de gjøre som de vil.
Å holde det hemmelig er i hvert fall umulig hvis man vil ha det litt gøy selv.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde valgt ut et par av mine beste venner, og økonomisk hjulpet de i gang med noe som etter hvert går av seg selv. Starte et firma e. l. På den måten kan du hjelpe alle vennene dine opp og ut i livet, uten å bli en vandrende lommebok. Men det hadde blitt en tøff avgjørelse, og man måtte hatt tunga rett i munnen. Ville nok holdt kjeft om det så lenge jeg klarte, for å summe meg.