View Single Post
Sitat av Mindfucka Vis innlegg
Jeg bare klarer ikke og finne logikk i å bruke ordene kvinne og intellekt i samme setning. Jeg mener, av alle mine kvinnelige erobringer gjennom årene tør jeg påstå at alle virker totalt robbet for logisk tankegang, kritisk syn og egne meninger som ikke er indirekte påvirket av et eller annet fjas.
Vis hele sitatet...
Bånnskrapet av menn er like lite imponerende som bånnskrapet av damer. Har du møtt for mange av sistnevnte tror jeg det er helt rasjonelt å sitte med følelsene du gjør. Følelsestyrte dramaqueens som konsekvent tar ubrukelige avgjørelser og lager hver eneste dag om til et forbanna stress. Har møtt nok av damer jeg overhodet ikke har noen respekt for, men det er nok av damer som har retter opp inntrykket også.
Arrgumenter mot min sak er f.eks. at kvinner oppnår et høyere karaktersnitt enn menn. Er de liksom smartere av den grunn? Neppe. De har kanskjebedre konsentrasjon, tålmodighet og en bedre evne til å klare seg gjennom lange år med intens læring. Dette er forøvrig et flott grunnlag for å oppdra barn. Karakterer går ikke på IQ, men evnen til å konsentrere seg om unødvendig vås en blir prakket på i ung alder av en sinnsyk regjering.
Vis hele sitatet...
Som lærer funderte jeg mye på det der. Jeg opplevde personlig ofte at mange av guttene hadde høyere potensiale, men veldig mye sjeldnere tok det ut. Intelligens må trenes opp og brukes, og har personlig sett at jeg elever som jeg trodde var middeltravere sakte men sikkert bygde seg opp til å bli flinkere og mer intelligente igjennom jevnt arbeid og fokus. Noen ganger er det digg å ta feil. Jeg har også sett intelligente folk røyke seg bort til å bli lettere tilbakestående tullinger uten kritisk sans. Intelligens er komplisert, og vi har uansett ikke i nærheten av nok data til å komme med noen konklusjoner der.
Uansett, det er ikke en diskusjon på kvinnesyn jeg er ute etter, jeg har allerede konstantert at jeg har rett, og har ingen problemer med å innrøme at jeg mener kvinnens plass er hjemmet i huset. Mens mannen er ute i verden og tjener til familiens ve og vel, bør kvinnen passe barn, holde rent og ryddig og lage mat til mannen kommer hjem.
Vis hele sitatet...
Det er et gjennomgående tema i verden at jo mer kjønnssegrerte arbeidsliv man har, jo dårligere fungere land har man. Vas litt rundt i noen araberland og du får se resultatet av hva som skjer hvis vi menn får gleden av å drive arbeidslivet aleine. Land med blanda arbeidsliv gjør det kort og mye bedre økonomisk (per person). Det stemmer veldig godt med min lokale egen erfaring, at arbeidsplasser med jevn kjønnsfordeling fungerer jævli mye bedre. Arbeidsplasser med for høye dameandel fungerer også enda dårligere enn de med for høy manneandel

Hvordan skal jeg klare å opprettholde en viss respekt for kvinner?
Vis hele sitatet...
Slutt å heng med idioter. Det finnes massevis av oppegående damer i Norge.
Spesielt med tanke på kvinner med autoritet?
Vis hele sitatet...
Damer er mennesker dem også. På lik linje med at man ikke kan dømme absolutt alle menn for overfallsvoldtektene som skjer, så kan man ikke dømme alle damer basert på frøa du har dratt med deg hjem.
Sist endret av DumDiDum; 24. september 2011 kl. 11:12.