View Single Post
Var på vei hjem fra trening for en times tid siden, da jeg helt tilfeldig ble stoppet av to sivilbiler. Jeg rullet ned ruta med serfikatet klart og spurte om grunnen til at jeg ble stoppet var at jeg sto i ei busslomme (snakket i tlf). Fikk "standard rutinekontroll" som svar, jeg smilte og spurte om de også hadde behovs for å se vognkort.

Da jeg sadet, ble jeg beordret ut av bilen mens han lyste meg i øynene og spurte om jeg hadde problemer med skjeling, noe jeg aldri har hørt før idag. Deretter ble jeg spurt om jeg hadde vært i kontakt med politi før, så dum som jeg var sa jeg at jeg kun hadde fått bot for snakk i tlf under bilkjøring, men det var det. Sannheten er at jeg ble tatt for å røyke i sommer (hadde ingenting på meg, ble bare tvingt til pisseprøve, derav 2000.- i bot), noe de fant ut rimelig kjapt.

Da kommer tredjemann bort og begynner å lyse inn i bila, måtte i tilegg gi fra meg telefonen hvor hvor dama, mr 'badcop' av de tre, begynte å lese meldinger rett forran meg! Spurte om hun hadde lov til det, eneste jeg fikk til svar var et stygt blikk og ble beordret om å stille meg bak den ene politibilen så de fikk 'arbeide' i fred.

De ransaket HELE bila, da mener jeg vært minste sted! De fant ingenting, men oppførte seg som assholes likevel. Sto ute i 30min i bare skjorte på meg, og da de var ferdig med å ransake bila ble de bare enda mer mistenksom pga. jeg virket så nervøs (blanding av litt noia + skjorte i 30min i 8grader) + hånduken jeg hadde brukt etter trening var for tør til at jeg kunne ha brukt den nylig, mente de. De prøvde å få alt jeg sa til å virke som løgn. Måtte til og med vise frem studentbeviset mitt etter jeg sa jeg var student da de spurte hva jeg drev med, lol (bare tilfeldig at jeg hadde studentbeviset med meg)

De spurte meg om jeg ville teste positivt på en pisseprøve her og nå, greide å holde meg i skinnet og sa at det var i midten av august i Amsterdam, en mnd etter jeg ble tatt for røyking. Da jeg fortalte det, begynte de å planlegge rassia hjem til meg - noe som hadde vært utrolig kjipt da jeg fortsatt bor hos foreldrene mine.

Ble så tatt med inn i den ene sivilbilen (en grå audi stasjonsvogn + en kassebil), hvor jeg satt i typ et kvarter før de åpnet døren og da meg den speachen om at fuckups som jeg burde gjøre noe med livet mitt istedet. Endte med at jeg fikk dra, etter en times tid med skikkelig noia for rassia.


Har de virkelig lov til dette? Lese SMSene mine, ransake bila, tvinge meg ut i 8 grader i bare skjorten (måtte ta av skoa + sokkene, gjorde ikke akkurat kroppen varmere), ble nektet å ta på meg jakka + true med rassia hjem hos meg? Bor selvfølgelig i TRONDHEIM til dere som har erfaring med politi herfra!
Sist endret av khalifa; 23. september 2011 kl. 00:28.