View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er blank løgn. Alle eg kjenner i RU har eit ønske om å vinne fram demokratisk, men er samtidig innstilt på at det kan komme til hardt mot hardt om ein skulle få fleirtal, og våpenbruk kan bli nødvendig for å forsvare ein demokratisk siger - kanskje ikkje i Noreg, men i mange andre land.

Viare er det påfallande mange i RU som er pasifister, eller i det minste har eit særs reflektert forhold til militærmakt.

Så det du kjem med her er rein propaganda fra høgresida om RU. Eg er på ingen måte einige med RU, men ei såpass hard slagside som du har er fjernt fra sannheta.
Vis hele sitatet...
Jeg kan gå med på at min karakteristikk av Rød Ungdom var noe krass og forenklet, men er sterkt uenig i at dette er propaganda fra høyresida. Dette er en observasjon jeg har gjort, og kontrovers-forklaringen var det en lokalpolitiker i Rødt som fortalte meg når jeg spurte hvorfor de hadde så mange forslag som aldri ville slå igjennom. Jeg syns den oppklarer godt hvorfor de holder på som de gjør. Men for all del, det kan også hende at de rett og slett ikke skjønner hvordan man skal få til ting i politikken.

Jeg har også lagt merke til at medlemmer av Rød Ungdom ofte kaller seg selv pasifister, men det setter jeg ikke noen lit til, ettersom de støtter terrorister. En er pasifist i handling, ikke i ord.
Sist endret av Stratops; 20. september 2011 kl. 20:33.