View Single Post
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Selfangst i kommersiell skala er også ett tema for seg selv som ikke er noe som helst i nærheten av seljakt. og det er jakt som var temaet her, ikke kommersiell fangst.
Vis hele sitatet...
Hvor legger du grensa for kommersiell fangst og jakt? Mengden dyr som blir drept?
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Jakt på bever fra båt er en effektiv og grei jaktform da beveren ikke har naturlige fiender fra vannet og er mest obs på farer fra land. ser ikke problemet.. Beverjakt er uansett meget lite utbredt i Norge.
Vis hele sitatet...
Problemet er bare at det syndes veldig i beverjakta ved å skyte bever som oppholder seg i vann. I tillegg så mener jeg argumentet om jakt forsvinner når man i praksis bare skyter fisk i ei tønne.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Klappjakt på rev, vel eg forstår at noen kan synes det er uetisk, og vil nok selv aldri jakte rev på den måten. Men sett fra revens synspunkt: "oy, her kommer det folk, jaja, får luffe vekk denne veien her da... pang-død."
Vis hele sitatet...
Det er ikke akkurat snakk om å luffe vekk, det er vel strengt talt snakk om å løpe for livet, noe jeg vil tro er en svært stressende opplevelse både for de dyrene som blir skutt og de som overlever og i grunn for alt dyreliv i området.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Jakt på rovdyr er noen plasser nødvendig for å regulere bestanden, og beholde balansen i naturen.
Vis hele sitatet...
Men ikke rovjakt, som også en del av norske jegere driver med.