View Single Post
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Enig, da jeg hadde rød L, var folk i ræva på meg hele tiden, (selvom jeg lå 10 over av og til.) Vil heller tro at det ligger psykisk at de med rød L må plages :P For et par ganger tok jeg den ikke med, og da lå ingen i ræva på meg.
Vis hele sitatet...
Slutta med rød L etter et par øvelsekjøringer på trafikken, og da var folk i ræva på meg hver gang, og en suv tok et farlig forbikjøring før et kryss og han overholdt ikke vikeplikten fordi han måtte forbi meg og viser han er bedre enn meg. Og gjett hvilken bil han vika ikke for? Politibil. Da mått suven kjøre til siden og purken snakket med sjåføren på 40 år. Da smilte jeg, men etter episoden slutta jeg å bruke rød L'en og da fikk jeg være i fred og lærte mye mer og slutta å bekymre seg for tullinger skal forbikjører ulovlig.

Jeg må si at det er påbudt å bruke L når du skal øvelsekjører og ledsageren må være 25 år og hatt lappen i 5 år sammenhengende ifølge Statens vegvesen. Erfarne bilister må lære seg å ta mer hensyn til folk som øvelsekjører. Det gjør jeg hvertfall. Nå har jeg lappen og tar hensyn til folk som øvelsekjører når jeg er ute og kjører.