View Single Post
Sitat av Detectable Vis innlegg
Er 21. Grunnen til at de kommer på døra er vel mer fordi jeg jobber lørdager, og de kunne kjøre meg på jobb så jeg skulle rekke det etter de har snakket ferdig.

Skal skrive en post her etter jeg har pratet med dem om det er interesse for dette.
Vis hele sitatet...

Jeg tror på ingen måte at PST kommer på døren din av noe annen årsak en å krysse deg av som "ikke farlig" på "paranoia" skjemaet sitt.
Etter 22 juli går de igjennom alle navn i fra "ikke trussel" til "Stor trussel".

Det at de faktisk ringer for å varsler at de kommer på besøk, planter deg godt inn i "ikke trussel" kategorien.
Du har din fulle rett til å nekte å snakke med de så lenge de ikke har en arrestordre på deg.

Dette vet PST og det er derfor de prøver å få til en gjensidig dialog hvor på den "mistenkte" frivillig er med på samtale/avhøret noe som er fullt lovlig, og en kjent taktikk brukt av PST for å "føle seg fram" og finne ut om: "er han/hun en trussel som bør reageres på?" eller "er han/hun slik som vi hadde forventet oss? en som ikke har tenkt å begå alvorlige lovbrudd?"

Som sagt er du i din fulle rett å nekte de adgang til din bopel så lenge de ikke viser en arrestordre eller en ransakelseordre.
Det som er dumt med dette valget er at du da mest sannsynlig havner i PST sine mapper som ikke samarbeids villig og at du har noe og skjule ....

Sitat av drittunge Vis innlegg
Det virker som veldig mange på forumet her tror at politiet er et slags dyr som ikke forstår noe som helst, og som er livsfarlige hvis du møter på dem. Tror dere helt ærlig det hjelper å kalle dem svin, nekte å si noe uten advokat og å be dem dra til helvete når du ikke har gjort noe straffbart? Tro det eller ei, men vi bor faktisk ikke i en amerikansk TV-serie.

Edit: Å oppgi falsk forklaring derimot straffes med bøter og fengsel inntil to år.
Vis hele sitatet...
Jeg har blandende følelser når det kommer til politiet, og da spesielt PST etter
de tok kontakt med meg etter arbeidstid, der hvor jeg jobber og ville ha en "samtale" ang venner jeg har kjent siden barne skolen som tilfeldigvis også er bikere.

Jeg takket høflig nei, med tanke på at jeg ikke er i dette miljøet selv om jeg har venner som er det.

Det endte med at hun ene PST damen sa: kanskje vi får gå å snakke med sjefen din da... høre hva han har å si til dette.

Dere får gjøre det da! adjø!.

Dagen etter blir jeg kalt opp på kontoret og sjefen min begynner forsiktig å spørre meg ut om dette "fæle" miljøet jeg "henger" i.

Måtte le litt når jeg merket at han hadde tydeligvis missforstått hele opplegget (sjefen er 60+ år) og presterer å spørre meg om jeg er satanist og om jeg driver med kirkebrenning i helgene........

Så ja jeg har full forståelse av at enkelte ikke stoler 5 min på verken Politiet eller PST.
For enkelte har de ikke gjort seg den tilliten verdig.
Men alt med måte............