View Single Post
Jeg bor i ett leilighets-bygg med selveier leiligheter, med naboer ved siden av og over meg. Jeg elsker musikk og spiller det så ofte jeg kan, men det er stort sett fredag og lørdager, siden jeg jobber veldig mye.

Nabofrua som har leilighet ved siden av meg, har de 2 siste mnd kommet å ringt på 2 ganger og forlangt at jeg skrur ned musikken (første gangen hun kom, hadde jeg spilt halvannen sang) for hun påstår at badeveggen hennes rister, jeg har kjent på min vegg og den rister minimalt.

Jeg spiller ikke høyere enn at jeg har hørt at hun ringer/banker på, og det er fult mulig å prate sammen i samme rom som stereoanlegget står, og jeg har aldri spilt utenfor de såkalte 'stilletidene' (kl. 23-07)

Dette er helt nye leiligheter, så de er bra lydisolert, jeg hører minimalt til mine andre naboer, og de har heller aldri kommentert musikkspillingen min.

Jeg ønsker ikke lage noe nabobråk, men blir frustrert over dette her.

Sist hun ringte på sa jeg at hun fikk klage til utbygger om veggen står og rister slik, for da er det noe feil.
Hun repliserte at det skulle hun, å gikk før jeg fikk sagt noe mer, for meg virker det som hun kun er ute etter å få istand noe bråk.

Andre som har opplevd noe lignende, å hvem har rett, det må da være lov å spille litt musikk i sitt eget hjem?