View Single Post
Sitat av alphamale Vis innlegg
Staten tjener ikke direkte på dette, men dette ville gått under politiet sine oppklarte saker, som igjen fører til ressurser for politiet i hans distrikt, som IGJEN gir mer ressurser til å oppklare fler saker. Altså, jo flere oppklarte saker, desto mer ressurser. Dette går altså på statistikk som er skrevet tidligere.

Resten av teksten går ikke til deg:
Politiet kan ikke BARE fokusere på vold og drapssaker. Hasj er i følge norsk lov narkotika, og skal straffes deretter. Politiet må fokusere på all kriminalitet, og må selvfølgelig oppklare saker også.

Ransakelse etter at han ble tatt er slettes ikke uvanlig, og kan ha grunnlag i flere ting, Feks:
flere har sladret på han, og politiet har mistanke om at han har mer narkotika
kanskje politiet i distriktet hans arbeider aktivt mot økt narkotika i distriktet
kanskje OP ikke forteller alt om saken etc, etc etc.

Å "bruke ressurser riktig" er ikke bare å bruke alle ressurser på voldtektssaker. Politiet må selvfølgelig ha oppklarte saker for å vise at de gjør ting riktig, dessuten er narkotika ULOVLIG!
Jeg er politimann, røyker selv og har et veldig liberalt syn i forhold til cannabis, men politiet må SELVFØLGELIG følge loven.


I voldtektssaker er dessuten svært vanskelig å få overfallsmannen dømt, Hater_mordin, av åpenbare grunner!
Vis hele sitatet...
Til det første jeg har uthevet, brenner dere pengene dere tar inn på bøter og forelegg? Resten av avsnittet er en lang motsigelse..

Til resten av det jeg har uthevet; Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Er du seriøs? =D
Sist endret av SkyMarshal; 1. september 2011 kl. 03:13.