View Single Post
Hei Freaks.

En torsdags ettermiddag dro jeg ut og traff noen venner, det var digg vær og vi spillte litt basket på nærskola i 7-8tia på kvelden. En venn av meg skyldte meg 150,- så han ga meg en bønne ( Et gram hasj ) i stedet. Da vi ble enig om å runde av å stikke hjem, satt jeg meg godt til rette på en benk på plassen utenfor skola og rulla meg en feit en. Det var drøyt 2 mnd siden sist jeg "fyra" så jeg ble grisefjern av å røyke en hel spliff alene.

Jeg spratt en glass-Cola med lighteren og korka landa rett forann meg opp ned, "Kalde føtter?" sto det. Jeg kika meg litt rundt og drakk en god kjeft, da så jeg en mann i dresskjorte, jeans og dressko på en sykkel ca 150m unna, han sto å kjika på meg mens han prata, tilsynelatende med handsfree siden han sto alene. Jeg tenkte dette var merkelig, en kar på en sykkel med dresskjorte står å ser på meg når jeg sitter alene å drikker Cola? Jeg reise meg opp og hadde allerede pakka ned sakene og putta resten av bønna i sigarettpakken, jeg gikk rett mot han, det var samme veien som hjemover. Han sykla avgårde en anna vei og jeg gikk hjemover.

Det er en bakke jeg må opp på ca 600m for å komme meg hjem, sånn ca halvveis bestemmer jeg meg for å gå over på andre siden av veien på gangfeltet der, siden jeg måtte krysse veien lenger opp uansett, da jeg ser meg bakover før jeg krysser veien, går det en kar 20-30 meter bak meg en dame forann meg på ca samme avstand. Da jeg går over veien går også dama som kom i mot over, begynner å småjogge litt og sier "Hei, jeg er fra politiet" jeg snur meg, og han karen som gikk bak meg står rett på sia meg og sier det samme. De spørr om jeg har noe narko på meg, jeg svarer ja og gir han sigarettpakka og ser surt på han. Bli med meg du, sier han.

Vi går alle tre sammen resten av bakken oppåver, når vi nermer oss en parkeringsplass spørr politimannen meg, "du, ser du vilken bil som er politibilen?" De var sivile begge to så jeg peika på en sort Volvo V70 med sota ruter helt fram, og to antenner på taket, det er selfølgelig den V70'en der sa jeg, så at han smilte litt og sa "stemmer det". Utenfor bilen ranksaka han meg kjapt og tok telefonen, satte på meg jærna og jeg satt meg inn med glass-Colan mellom bena og bakte meg en pris snus.

Da vi kom på stasjonen ble jeg strippa helt på glattcella og alle tinga mine ble beslaglagt. Jeg satt én time på glattcella, det kjentes ut som 3.. Da jeg slapp ut fikk jeg et forelegg på besittelse av 0.82 gram hasj og 2000,- i bot. Jeg vedtok og fikk gå.

Fem dager senere ringer det på døra og jeg kikker gjennom kikkehullet og der står det to damer i midten av tjueåra, og jeg tenker. "Faens selgere, hva skal dere selge meg nå?" Jeg åpner døra og det første de sier er jo SELVFØLGELIG : HEI, vi er fra politiet! Vi har ransakningsordre og etterlyst pågripelse på deg. En sivil mannlig politimann sto også litt nedi trappa. Jeg tenker "åfyfaen i helvette dette er ikke bra", dama sitter intetanene på soverommet og gjør lekser, jeg har ikke nevnt en dritt og nå står de inne i gangen.

Vi må komme inn en liten tur, sa hu som sto fremst, og jeg ba dem ta av skoa siden jeg hadde vaska og støvsuga tidligere på dagen, det lukta grønnsåpe og var strøkent i leiligheta. Hu ene ba meg sette meg i sofaen, hu tok seg en runde rundt å kjika i leiligheta, "Her var det veldig fint" sa hu og spurte hvordan jeg hadde betalt for dette og pekte på TV-benken der Mac'en til 20 lapper, 50" TV, Hi-Fi til 35 lapper og litt anna småsnaks. Jeg svarte og sa "Jeg har jobba og tjent pengene som vi alle må gjøre" ( Det har jeg gjort ) hu satte seg på sofakanten lengst mulig unna og dro frem notisblokka. "Hehe, det er det ikke alle som gjør" sa hu. og noterte litt. Dama mi satt på gråten på en stol ved spisebordet og skjønte ingenting.

Politidama spurte meg sikkert 7-8 ganger om jeg hadde noe i leiligheten, noe narkotika? Da sank dama mi helt sammen, jeg så hu ble helt rød på øya, og tårevåt. Jeg svarte nei, det har jeg ikke, få inn bikkja om dere vill og ransak leiligheta men da får dere sette tinga på plass og rydde etter dere. ( Jeg har ting på stell får å si det på den måten ) Jeg var helt nyktern, hadde ingenting i leiligheta, ikke noe spor engang. Det har ikke vært røykt hasj i denne leiligheta som jeg kan bekfrefte på 3 år. Og brukte det som en fordel og var litt småfrekk og spurte "hva blir det til, skal dere ransake eller bare prate piss" Hu ba meg være litt mer samarbeidsvillig, røyste seg opp og gikk til spisebordet i stua der dama mi satt og telefonen lå, å kjika kjapt gjennom telefonen. Gikk og snakka litt med hu andre som hadde stått i gangen hele tiden.

Hu henta han mannlige politimannen som var rundt førti og de prata litt alle tre. Politidama som satt på sia meg i sofaen og som egentlig gjorde mesteparten av "jobben", gikk en liten runde. Hu gikk ikke innom badet eller soverommet og walk-in galderoben som ligger innafor soverommet. Heller ikke boden. "Sikker på at du ikke har noe" spurte hu en siste gang, "Nei, det har jeg ikke, få inn bikkja eller kom dere tilbake på stasjonen" sa jeg, og hu ga meg en liten moralpreken om narko og tokk på seg skoa og de gikk alle sammen.

Hva synes dere om dette? Er det virkelig sånn at man blir besøkt hjemme av snuten om man blir tatt for UNDER ett gram hasj på seg? Jeg hadde helt rent rulleblad før dette, ikke en jævla fartsbot engang. Selv om jeg ikke alltid har vært på lovens side, så ble rimelig PISSES OFF kan man si da de kom på døra mi "sånn helt uten videre". Slapp jeg billig unna eller hva faen er det egentlig snuten driver med?

Beklager for evt. skriveleif.

Mann i midten av tjue åra.