View Single Post
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
De to første setningene gir meg ingen mening. Man ser ikke baksiden av et forkjørskilt hver gang du skal ut på en forkjørsvei.

Hvordan kan dette påvirke tidseffektiveteten og miljøet når "mine" regler så og si bare ville påvirket små veier med lite trafikk? Veier med mye kø er allerede forkjørsveier, så og si. At Spania er ville vesten i trafikken har ingenting med dette å gjøre. Hvis det var det, ville vi sett det samme på forkjørsveiene i Norge.


Et vikepliktsskilt er for meg mindre diffust enn høyreregel.
Vis hele sitatet...
Nå fyrer jeg snart. DU har HØYREREGEL uansett med mindre du har ett VIKEPLIKTSKILT. Det betyr at du har vikeplikt BEGGE veier. Er du i tvil så se etter om du ser ett forkjørsveiskilt i nærheten for å få tvilen din avkreftet/bekreftet. Veldig ofte vil du se et skilt.

Nå må du snart bli kvitt den verdensmester teorien din her. Du har ikke førerkort en gang. Når du lærer deg de viktigste trafikkreglene definert i Vegtrafikkloven vil du få en bedre forståelse for hvordan ting fungerer, og hvorfor det er mest hensiktsmessig.

Viss "dine" regler hadde funket bedre enn de vi har pr i dag, hvilke regler tror du vi hadde brukt da?

Angående miljøfaktoren så tar du feil siden dette krever litt fysikk kunskaper,

Si du skal rulle en stein som er tung og relativt rund. Du skal komme opp i en viss hastighet. Hva er lettest? Å rulle steinen som allerede er i en viss bevegelse. Eller å rulle steinen som står stille opp til den visse hastigheten?

Når du har forstått det riktige svaret så tar du og snur litt på det. ( svaret er den som allerede er i bevegelse. siden det er vesentlig lettere...)

Mitt scenario:

Du kommer i et kryss:
Bilen din er i bevegelse. og det kommer tre biler som skal utifra krysset.
Du SLAKKER ned farten og de bilene svinger ut siden du gir dem tid ved å slakke ned farten. ALLE bilene har da en mye jevnere flyt i trafikken.

Ditt scenario

Du kommer i krysset og kjører gjennom. Du holder en jevn fart. mens de tre andre må stoppe og ta igang igjen. Noe som krever vesentlig mer energi enn om du slakker farten til for eksempel 20 KM/T som du selv bruker i første posten siden da vil alle ha en mye bedre flyt.

Du har sikkert hørt om begrepet "jevn kjøring"? det går ut på at du sparer drivstoff ved å holde motoren på et jevnt turtall! ERGO mer miljøvennlig.

Forstod du det nå? Nå har jeg gitt deg ett praktisk eksempel og ett teoretisk fatter du ikke fakta nå er du rett og slett dum eller vrang!