View Single Post
Sitat av ne0 Vis innlegg
Pakker trenger overhode ikke å være merket med kjøpers navn ("Fra bestemor"), dermed kan mottaker av pakken være i god tro om at pakken kommer fra en forventet gave. Det blir som sagt opp til anmelder å gi bevis på at mottaker bryter lover, f.eks. underslag.

Det er flere år siden jeg studerte juss, men fikk toppkarakterer om det er av interesse. Min logiske tankegang innen juss er et resultat av min opplæring og tilstedeværelse i norske rettslokaler. Hvordan får du det jeg sier til å være falsk informasjon?

Forstår at du ønsker referanse til spesifikke paragrafer, men jeg som mange flere her har ikke alltid tid til å lete gjennom lovdata for paragrafer, forskrifter og domsavgjørelser. Det behøver vel ikke å bety at det man kommer med automatisk blir erkjent ugyldig, dette er vel et diskusjonsforum?

Uansett, dette er eneste mulige relevante informasjon jeg klarte å bla opp i farta: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...l&emne=erverv&

Er vanskelig å ikke ta slike kommentarer personlig, men er forsåvidt enig i at nFFs kvalitet har gått ned i løpet av årene.
Vis hele sitatet...
Da må jeg bare beklage at jeg hoppet så fort til konklusjon.

Det jeg siktet til var i hvertfall at i en eventuell rettsak blir det vanskelig å overbevise dommer om at en av pakkene den fornærmede hadde utsendt plutselig ikke var merket med avsender, og at det skulle skje akkurat i dette tilfellet.