View Single Post
Sitat av qk7k Vis innlegg
Håper virkelig ikke det blir legalisert. Har sett flere begynt med cannabis og så videre, og alle har gradvis fått større problemer med skolen og fravær. Har også hørt om to tilfeller hvor folk har begynt å høre stemmer i hodet etter bruk. To er selvfølgelig ikke mye i den store sammenhengen, men det er bedre å holde det lovlig slik at det skjer med færrest mulig.
Vis hele sitatet...
Og du som andre har totalt misforstått legalisering som konsept.
venligst kom med noen grunner til å ha det forbudt, så skal eg vise at de aller fleste av dine grunner er ting som faktisk ikke stemmer, er basert på usannheter og de som høres meget riktig ut, faller med engang man ser på forskning på området.

Forebyggende effekt ? Fraverende
skadereduserende? nope
kontroll over stoffet? fraverende


Sitat av qk7k Vis innlegg
Hovedproblemet med hasj er at de som røyker det mye etterhvert blir veldig "innrøyka". dvs at de må ha mer og mer for å få virkning, som igjen fører til at de må ty til kriminalitet, eller til tyngre rusmidler for å få rus. Mange sier også at det er mindre farlig å røyke enn å drikke alkohol, men problemet er at de som begynner å røyke bare gjør det oftere og ofter i svært mange tilfeller. Da vi på mitt kull hadde kommet til 3. videregående var det flere som begynte å dukke opp ruset i timene etter friminutt. Med alkohol klarer folk i mye større grad å holde seg til helgefyll slik at det ikke påvirker hverdagslivet for mye.
Vis hele sitatet...
Det du beskriver er ikke et problem det er ett resultat av missbruk.
Linken din til kriminalitet vitner om at du ikke har lest noe som helst om emnet. forskning fra SIRUS viser at cannabisbrukere ikke er mer kriminelle en andre personer, når man ser vekk fra lovbruddene som omhandler cannabis. (besittelse og bruk)
At de tyr til tyngre rusmidler for å få rus viser at du overhode ikke eier forståelse for vilken rus cannabis gir, og forøvrig tar du enkelt og greit feil nok engang. SIRUS har funnet ut at det hos "normal" ungdom ikke er noe betydelig økning i risiko for å prøve sterkere stoffer hos dem som har prøvd cannabis. Angående problemungdom så øker dog risikoen, men tenk litt her.. er det da cannabisen eller miljø og oppvekst som er avgjørende?

Det du beskriver som "svært mange tilfeller" er nok en gang feil. de aller, aller ferreste utvikler noengang et problematisk forhold til rus.

Dine erfaringer presenterer ikke et vurderingsgrunlag for resten av befolkningen. det blir det samme som at eg mener at svært mange som sykler til skolen dør, fordi to av klassevennene mine tilfeldigvis ble påkjørt på vei til skolen på sykkel.

Cannabis er ikke ufarlig, men forbudet gjør det bare farligere.