View Single Post
Sitat av juster Vis innlegg
Jeg forstår hva du mener. Poenget mitt var bare at det å få opplyst tjenestenummer ikke bidrar til legitimeringen. Dersom uniform, bil og utstyr ikke er nok, kan man jo egentlig ALDRI vite om politiet faktisk ER politi. At de som hevder å være politi opplyser et nummer bidrar jo ikke til legitimeringen i den aktuelle situasjonen.

Så er det også slik at alle politiets oppdrag noteres i en arbeidslogg slik at et tjenestenummer derfor ikke vil være nødvendig for å klage på en politimann i ettertid. Dette da en beskrivelse av situasjonen, tid og sted vil være nok til å identifisere hvilken politimann det gjelder.
Vis hele sitatet...
Du har nok mest sansynlig rett. Det at politimannen nektet å oppgi tjenestenummer er nok ikke grunnlag nok for å få noen dømt for frihetsberøveri. Men det er vanskelig å bli hørt når man ikke blir rettferdig behandlet av politiet. Og jeg kjenner frustrasjonen til TS som det skulle vært min egen.

men jeg behøver egentlig ikke nevne noen tilfeller der en person i politi uniform, ikke var den han utga seg for å være! Fordi det tror jeg vi alle har veldig ferskt i hukommelsen.