View Single Post
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
666
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg skal love deg en ting, du finner ikke en narkoman på gata i Oslo ( Regner med det er oslo, siden profilen din viser du bor der ) som går rundt med 1 - 1,5 KG knark på seg i en sykkel kurv helt åpenlyst. Han hadde nok vært rana fortere en politiet kunne tatt beslag!
Vis hele sitatet...
Jeg skrev et svar ovenfor her, og 1-1,5 kg kan godt være feil, jeg har no clue ifm hva folk går rundt med på gata. Men jeg har sett selv folk ved busstoppet på Jernbanetorget stå med poser fulle av knark som deles ut.

Det var no á la de posene du bruker til frukt på Kiwi. Og som sagt ovenfor: den kan ha vært full av noe annet under det øverste laget, eller det kan ha vært mindre enn det jeg mener jeg så. Men jeg VET at det var piller og pulver. Og det var en betyelig mengde. Iallfall mye mer enn det jeg gjetter er "eget forbruk".

Sitat av Bundy Vis innlegg
Aha? Er det en kar som er svensk som sykler med den ja?

brunt hår, halvlangt og brune eller blå øyne, husker ikke helt.

Han pleier å ha tjuvgods der han skal selge :P
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke. Han hadde brunt hår. Jeg ville kanskje kalt det kort-halvlangt, men så vidt jeg hørte var han norsk.

Sitat av pedagogen Vis innlegg
Uansett om det er narkomane eller psykisk syke jeg har jobbet med har jeg som regel kun et krav til oppførsel: folkeskikk. Er man stein psykotisk er det greit med litt utflytende atferd, men stort sett alle klarer enkel folkeskikk. De kan så klart hive sprøyter i bosset og la være å pisse på døra deres! Du skal heller ikke hive vannbalonger på de svakeste i samfunnet. At du sier det er en selvfølge at de har selv skyld i sin egen situasjon sier at du ikke har så mye erfaring innenfor feltet. Traff på en som fikk sin første sprøyte heroin da han var 13 år av faren sin... Jeg får meg ikke selv til å si at situasjonen er selvforskylt da.
Vis hele sitatet...
Nei, i eksempelet ditt kan det vel ikke akkurat kalles selvforskyldt. Men i de aller fleste tilfeller er det vel folk som har hatt et forhold til narkotika fra før, som til slutt prøver f eks heroin, og deretter er hekta. Var i så måte at jeg skrev selvforskyldt. Er jo fullt klar over at noen kommer fra belastede hjem og miljøer, har forståelse for det. Det varierer i hvilken grad man er det, men man har også alltid et ansvar selv.

Men det var ikke meninga å fremstille det som at de har all skyld helt selv. Narkomane behandles som dritt av mange, kun fordi de er narkomane.

Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Jeg forstår deg utrolig godt! Men har dere ikke en form for securitas tjeneste? Ring disse og fortell at dere vil ha vekk de narkomane.
Vis hele sitatet...
Har ikke det