View Single Post
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
666
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Hva er egentlig greia med at alle som ikke respekterer de narkomane er drittsekker fordi de narkomane egentlig er noen skikkelig reale folk som blir behahandlet dårlig?
Hvorfor fortjener de respekt?
Forsvarerne av de narkomane her dikter jo til og med opp ting OP skal ha sagt for å svartmale han fordi han har vært slem mot de narkomane.
Jeg har ingen respekt for de narkomane.
Jeg respekterer enkeltpersoner ikke store grupperinger med folk jeg ikke kjenner.
Selvfølgelig er det barnslig å kaste vannballonger på dem, men jeg tror å det må ha vært ufattelig morsomt
Vis hele sitatet...
Takk, jeg er enig i at noen kan ha en tendens til å automatisk gjøre narkomane til offer, der jeg heller ser nøytralt på dem.

Samtidig er det ingen grunn til å anta at de IKKE er reale folk Selv har jeg kun hatt én negativ opplevelse med narkomane som jeg kan huske, hvor jeg ble sparka ned bakfra fordi jeg ikke ga ham penger til "en cola". Men alt i alt er mitt inntrykk at narkomane for det meste er ganske ydmyke og ikke ute etter å bråke, men at samfunnsnormer blir ignorert veldig mye.

Jeg vet ikke helt om det var det du mente, men jeg håper du har en "standard" respekt for de narkomane som gjelder alle fremmede du aldri har hatt opplevelser med...? Altså, at du ikke automatisk seter de en rang under andre folk...?

Uansett, takk for støttende ord!

Sitat av Knask Vis innlegg
Hva slags bedrift jobber du i?
Dersom dere har muligheten til det kan dere kanskje lage en oppsamlingsboks til sprøytespissene?

Feks. å sveise et stativ som man kan montere enkle hjemmelagde beholdere på slik at man lett kan bytte beholderen når den er full.
Feks. lage en av 6" stålrør som dere tetter igjen i begge endene og deretter borer hull i til sprøytespissene.
Når den er full kan den bare leveres til nærmeste sykehus eller legekontor så sender de spissene til destruering.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk planen min! Tenkte å finne en søppelbøtte eller noe i den duren og henge opp en lapp som oppfordrer til å kaste spissene der Nå som vannballonger ikke er noe alternativ lenger får jeg bare prøve å tilpasse situasjonen så mye som mulig, for tror ikke de kommer til å fjerne seg med det første.

Så fra nå av må vi bare satse på små grep som forhåpentligvis gjør at de kaster greiene sine der. For de fleste av dem er jo ikke "kranglete", de bare gir litt for mye faen midt oppi rusen og slitet der.
Sist endret av Wolfe707; 4. august 2011 kl. 13:28.