View Single Post
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg lo. Det er synd at læreren din i naturfag ikke har klart å videreformidle evolusjonsteorien og Big-bang-teorien på en ordentlig måte, og skremmende å se at du tror du vet så inderlig mye bedre enn professorer i evolusjonsbiologi fordi du har en sekser i "naturfag". Jeg skulle for øvrig gjerne likt å høre dine innvendinger mot moderne evolusjonær syntese.


Tydeligvis ikke, ettersom det eksisterer. Homofili er også utbredt blant de fleste dyrearter. For øvrig er også vaksinering "i mot menneskenaturen" på samme måte, men du er tydeligvis ikke motstander av dette.


At du ikke kan grunnleggende biologi, men likevel har sterke meninger om teoriene er ille nok. At du ikke kan din egen Bibel er bare komisk. Drap av ikke-troende er gjennomgående gjennom hele Det gamle testamentet, men det finnes også eksempler fra Det nye testamentet:






En liten klump med celler noen dager etter unnfangelsen er ikke noe som kan minne om et menneske på noe vis. Det er lett å sitte på sin høye hest og fordømme andre, men den dagen din egen søster eller datter blir voldtatt blir nok saken straks en annen.


Hele den katolske kirken, blant annet.


Ikke bare stammer vi fra apene. Vi er aper. Og ja, alt tyder på at universet startet som en singularitet og utvidet seg derfra. Igjen, kan du komme med en faglig analyse av hvor moderne evolusjonær syntese tar feil, og hvorfor?


Så det du mener er helt urimelig er at din egen religion ikke gis en riktig så stor særstilling som den en gang hadde i det offentlige skolevesenet? Det er direkte forkastelig at du ønsker å trykke overtroen og kulten din på andre mennesker på det viset, og forlanger å bli særbehandlet. Hvis du vil tro på eventyr så kan ingen nekte deg det, men du og dine medtroende vil aldri få kue oss andre til å delta i vrangforestillingene deres uten intens motstand.

Igjen til stetus: Her har du nok et eksempel på negative aspekter ved religion. Virkelighetsfornektelse, ufaglærte innvendinger i vitenskap, diskriminering av homofili, bronsealderetikk og ubegrunnet selvopphøyelse med konsekvenser som går utover menneskerettigheter som frihet fra religion. Og dette er nok en "moderat religiøs".
Vis hele sitatet...
Ok, ser at mitt innlegg kunne vært formulert mye bedre i utgangspunktet. Mye av det du skriver er vettugt og greit, men en gjenganger er gjerne den at du har hentet ut slike hatefulle avsnitt (fra bibelen i denne sammenheng) med det formål å kunne angripe dem som sier de er religiøse. Nok om det.

Over til det jeg sa om "6er i naturfag"; vell, læreren min var utdannet biolog, biologien er grunnet på evolusjonsteorien, slik at hun kunne den godt. Dette fikk allikevel ikke meg til å like teorien.
http://www.snl.no/system/images/d/darwincharles_karikatur.jpg

Slutt å bland sprøyter og slikt bullshit inn i denne sammenheng, det blir bare usaklig siden mye av medisin som vi kjenner i dag er "researched" av flere personer, som ved sin forskning, har funnet ut at ting kan ikke bare ha kommet av seg selv.

Særstilling, høye hest, overtro, kult osv. Jaha tenkte jeg. "Jaha", denne karen er ikke en person man innlater seg på en diskusjon med, personen er allerede så innbitt i sine meninger, og intoleranse mot all slags tro/livssyn og religion at han, om han kunne hadde spyttet deg i ansiktet hadde du nevnt det for han i virkeligheten. Jeg har ikke prøvd, i den forstand, å presse noe som helst på deg, jeg prøvde å skrive et innlegg som jeg i ettertiden har ønsket jeg aldri hadde skrevet.

Når du vil være en slik dissident så skal du få være det i fred. Jeg prøver ikke å være en fanatisk troende, jeg prøver bare å se saker fra et kristelig perspektiv. Når man så ser at mange forskjellige ting tar en slik vending som det tar i dag, et samfunn som er basert på one-night-stands og slike løs-holdige forhold uten noen som helst garanti for at noen i et forhold vil være der neste dag så er det litt rystende for en med et kristent perspektiv.

Dagens Norge har aldri blitt mer avkristnet enn nå, forsk gjerne på det hvis dere vil. Jensemann er ikke kristen, han er erklært ateist så fra han har vi vell ikke noe stort i vente. (vi:kristne i den forstand)

Nei, nå skal ikke jeg trekke det ut i langdrag, men jeg vil bare meddele deg at du har klart å overbevise meg om å holde meg langt unna slike religiøse debatter siden jeg ikke er noen religiøs-fantast som kalle alle bibelvers på rams og ved dem kunne ha målbundet deg. Skal holde med til high-tech/teknologi forumet fra nå av.