View Single Post
Noen som har noen følelser angående utøya og personen som står bak?

Jeg får en forferdelig skyldfølelse til meg selv og samfunnet.
Jeg orker ikke mer av tankene.

Jeg er selv veldig lik denne personen, empatien har sviktet. Det eneste forskjellen er at jeg ikke har noe dårlig menneskesyn og har respekt for at andre mennesker har andre meninger enn meg, men likevel, hatet til menneskeheten er omtrent like sterk. Jeg føler meg jævlig, for hatet til alle mennesker som jeg har møtt i barndommen min og mennesker rundt meg gjør meg til en usosial person og jeg lider under det.

Jeg skulle hatt psykiatrien på døra for 30 år siden så hadde alt dette vært unngått. Jeg mener at breivik har hatt en normal barndom helt til noen bedømte ham og da gikk det ille. Hvis du fjerner deg fra mennesker uten å vite hva som skjer med dem, det er da det går ille med dem. Det finnes ikke noen unnskyldning for at man skal slutte å bry seg med personer som man har hatt kontakt med.

Vis kjærlighet ikke bedøm personer. Særlig for meg som er narssissist er det vanskelig å bli dømt. Jeg vet ikke hva som skjedde med ham, men jeg tenker på at ondskap i verden må det blir slutt på. Det var en grunn til at ondskapen tok over hodet hans, og det kjennes jævlig å tenke på.

Håper at jeg klarer å finne kjærligheten i meg selv igjen, men det blir svært vanskelig uten at mennesker bryr seg om hverandre.

Jeg mener at alle mennesker i verden bør bli respekt uansett syn på ting. Respekt er det viktigste for mange mennesker, og blir man ikke respektert så går det ille. Kjærlighet til mennesker er det viktigste av alt, og jeg tror og håper at kjærligheten kan redde ondskapen fra å sluke oss.

Mitt forslag:

1. Aldri gi opp noen
2. Aldri la personer som har stått deg nær forsvinne fra deg.
3. Vis kjærlighet til alle personer.
4. Pass på alle rundt deg.
5. "å bry seg om andre er å bry seg om verden"
6. Ikke la noen bli sittende alene og tenke seg om, det er da det går ille med personer med en diffus personlighet.
7. Tenk på at du redder noen om du klarer å få denne personen til å føle seg vel.

8. Ikke la noen forsvinne fra omverdenen. Hvis du er bekymra så ring.

Jeg har omtrent mistet alle jeg kjenner fra tidligere år. Jeg har funnet meg en som bryr seg, så jeg er ikke så veldig bekymra for at ting skal gå verre, men jeg hadde denne følelsen i mange år av at ingen brydde seg.