View Single Post
Jeg flytter til Anker om 3 uker. Jeg tror mye av det negative som er skrevet om Anker her er sterkt overdrevet. Jeg har vært der ved flere anledninger, og det er ett helt ok sted. Litt bråk må man regne med da leilighetene ligger rett ved Storgata og Hausmannsgata. Jeg flytter heldigvis til en av leilighetene som ligger i midten. Så de er ganske bra skjermet for trafikkbråk.

Ellers tror jeg Anker er ett veldig bra sted. Det ligger bokstavligtalt midt i sentrum, samtidig er det utrolig billig. En ganske unik kombinasjon og ikke minst to viktige faktorer. Det ligger nærme Grunerløkka. Som er proppfullt med barer og flott uteliv, samt cafeer og resturanter, og det ligger 300m unna Oslo S. Det er også gratis parkering i nærheten.

Anker er nesten ett luksuskompleks, iforhold til studentområder ellers i Europa. Jeg har vært mange steder i Europa, vi skal være glade vi bor i Norge.

Når det kommer til dopdealerne som raker rundt der. Jeg har aldri opplevd noe problemer med de. De er vanligvis hyggelige mennesker, og det er bare å si nei. Så lar de deg være i fred. Jeg hadde faktisk en lang samtale med en av disse for noen år tilbake. Og vi endte opp på restaurant hvor jeg spanderte middag. Vi fikk snakket om mye rart, og gud hvor mye han hadde opplevd.