View Single Post
Trådstarter
695
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Joda, er enig i det meste av det du sier.
Men jeg mener man bør begynne med det største prblemet,snik islamisering!
Vis hele sitatet...
Jeg synes ærlig talt kristifiseringen av et mye større problem. Men for all del, all religion må bekjempes.

Det er forøvrig ikke "gratis" å gifte seg i kirken, ei heller å begraves. Kirken skal ha betalt både direkte fra de involverte parter, samt indirekte gjennom stats tilskudd.

Sitat av Alexulv Vis innlegg
Synes mye av det med å døpe/konfirmere/gifte/begrave seg i kirken i dag har blitt som en tradisjon, spesielt dette med dåp og konfirmasjon. Er ikke mange av disse som kan kalle seg kristen selv om de er både døpt og konfirmert i kirken.
Vis hele sitatet...
Stemmer. Det er rett og slett en snik-kristifiseringen gjennom tradisjon!
Hvorfor skal befolkningen måtte betale indirekte gjennom kirkeskatt for at 10000vis av nordmenn hvert år skal hykle seg til dpåsgaver og konfirmasjonsgaver.

Sitat av nightLook Vis innlegg
Jeg har lenge vurdert å gå først i toget som roper "skill stat og kirke", men så kom jeg på at å få gifte meg / begraves i ei kirke gratis, er en OK ting.
Vis hele sitatet...
Det er ikke gratis, man må betale både direkte og indirekte.

Sitat av Ignifer Vis innlegg
Joda, er enig i det meste av det du sier.
Men jeg mener man bør begynne med det største prblemet,snik islamisering!
Vis hele sitatet...
Bekjemping av all religion er viktig, men det er da ingen som helst tvil om at kristifiseringen av norge er gått MYE lengre enn islamifiseringen det skrikes så høyt opp om. Det er i mine øyne et MYE større problem enn islamifisering er i dag.

Kutt stats støtte til ALL religion.