View Single Post
Don veto: Posten din vekkte stor nysgjerrighet,dette er klart verdt en videre fordypning. Etter å ha skumlest litt her: http://www.legemiddelverket.no/templ...____25478.aspx så kan enkeltpersoner i praksis få en attest som er gyldig i 30 dager etter utstedelse å reise innenfor schengen landene å lovlig ha med seg det gitte kvantum av narkotiske legemidler om attesten foreligger selvfølgelig som er utstedt av apotekeren,er det slik å forstå at man ser på resept-historikk å på det grunnlag kan det gis en slik attest om man kan på en måte bevise at de medisinene ikke har gitt effekt,heller noe reversert i visse tilfeller? Det står å at "Det er ikke nødvendig med attestasjon fra lege på skjemaet",vil det si at man trenger ikke "anbefalning" ifra fastlege om at et cannabis preparat vil være gunstig for den enkeltes tilstand?

Er det å tolkes slik at det er statens legemiddelverk som til syvende å sist avgjør om nettop du kan få en tilatelse til å reise med for eks cannabis preparater imellom schengen landene helt lovlig til eget bruk?

Som sagt,dette er ikke noe jeg har sett på føre jeg så ditt innlegg her nå så kaster ut litt løst i første omgang.

Den kontaktlinken din vil jeg nok benytte meg av etter mere innsyn i det hele.