View Single Post
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Personlig synes jeg Belfast var den trasigste plassen i verden, dro dit på en dagstur når jeg bodde i Dublin og det var som å reise fra Oslo i nåtiden til Moskva en gang på 80tallet, herre min hatt.

Dagstur med buss ? Kanskje, med bil var det iallefall null problemer.

Jeg kan anbefale deg å bruke et par dager i dublin, jeg har selv gått rundt store deler av stordublin til fots og funnet og sett mye rart.

Galway skal være veldig bra, men har selv ikke vært der da jeg bodde i Dublin, men jeg dro rundt byen og så på endel borger og div utmark.

En plass jeg kan anbefale deg å dra er en fjelltopp ca 30-40 min utenfor sentrum med buss\bil (jeg husker ikke navnet i farten men kan oppdatere senere hvis jeg kommer på det) hvor det er en fantastisk resturant / pub som serverer noe av den beste sjømaten i Irland.

Nede i Dublin ved Temple Bar ligger Gallaghers boxty house hvor du kan smake den fantastiske nasjonalretten boxty, og Johnny Rockets var en kjede jeg ofte var innom, knall atmosfære.

Dundrum shopping center er også viktig å få med seg (en av de største i europa afaik) og ikke minst Temple bar i seg selv.

Er veldig mange museem i sentrumsområdet også, og ingen av de er kjedelige i min mening.
Sist endret av AtXbYeA; 22. juni 2011 kl. 14:34.