Tråd: Etter oljen?
View Single Post
Godt å se at det er noen andre som også har tenkt over dette, men rart at tråden er så liten. Den burde ha vært freakforums mest populære. Mange av poengene her er veldig gode ,samtidig som jeg synes noen virker veldig optimistiske. For all del, det er ikke noe poeng i å svartmale situasjonen, men folk bør virkelig sette seg inn i den. Norge har idag nok olje til 8.5 år med dagens produksjon. Personlig finner jeg det utrolig at folk ikke tenker mer over dette. Har snakket med venner som går får å være politisk interessert, engasjert i diverse parti foreksempel. På spørsmål om hvor mye olje norge har igjen svarte de 20 år, og for hele verden 100 år! Ifølge IEA har verden med dagens forbruk, olje i 44 år til.

Hvis dere virkelig lurer på hvordan framtiden til verden vil se at ut, anbefaler jeg dere til å søke opp IEA sine rapporter på youtube. De blir holdt av Fatih Birol. Tror det blir en vekker for mange. Anbefaler dere også til å dra på teknisk ukeblad sine hjemmesider og lese om olje og gass. Masse interessant der om hvilken utfordringer verden står ovenfor de neste årene.

Synes dere andre det er rart med hvor lite folk bryr seg om norge etter oljen?