View Single Post
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Hei.

Nå har jeg hørt nok av skremselspropaganda opp gjennom årene, og det som går igjen er denne trappetrinns-teorien, som jeg er fullt klar over at ikke alltid stemmer.

Det jeg lurer på er hvordan det gikk med personene du røyket med når du var yngre? Gikk dere/noen av dere over til sterkere stoffer? Hvordan har disse personene klart seg videre i livet?

Jeg klarer ikke helt å se for meg at en joint i ny og né skal gjøre at du ikke kan få en god jobb eller familie (selvsagt kan du være uheldig), men hvordan går det med diverse andre stoffer? Jeg er klar over at det selvsagt ikke er noen fasit her, men jeg har en teori om at hvis du først er en person som går over "hasj" streken, kan det være et tegn på dårlig dømmekraft.
Legg merke til kan.

Selv er jeg med i en gjeng på 6-7 personer som røyker/spiser cannabis en gang i blant. Vi er alle sammen ferdige med 3. året på VGS nå og kommer til å flytte fra hverandre. Selvsagt har alle litt forskjellige verdier og grenser. Selv har jeg en klar regel om at jeg ikke skal prøve noe annet enn hasj og lsd. Og jeg har bestemt meg for å vente med LSD til jeg er godt oppe i tjue-åra. Jeg syns det blir spennende å se hvordan det går med folka, mtp at noen ikke har like sterke grenser som andre.

så ja, få høre din historie
Vis hele sitatet...

Såklart, som du antyder til. Det ekke alle som starter på tyngre stoffer. Men det holder med at hasjen ødelegger et ungt liv.

Den tiden jeg selv begynte å røyke så var vi en "gjeng" vi også, og la oss si at vi var 10stk da, bare for å ta et tall. Så kan jeg si at det er 2stk som har begynt å drive med sterkere stoffer, og 3 stk som har prøvd sterkere. MEN, 8/10 av disse har ødelagt livet sitt av hasj. Såklart, de er unge, masse kan skje, men om det går i den retningen de går nå så er det likegyldig hvilket stoff de driver med.

De har droppa ut av skolen, ingen av de bortsett ifra en har jobb, alle sier at "de skal skaffe seg jobb", noe de har sagt lenge nå.

"cannabismiljøet" er veldig kyniskt. Det har en stonerkultur som tillater at du ruser deg hver dag, og at "det er helt ok, det er bare en plante". Og unnskylder seg med at de fungerer i hverdagen og får til å gjøre det de skal gjøre. Gjøre hva?!?! sitte på dataen å se film og gå på butikken å kjøpe munch? De sier også at de ikke legger merke til noen forandringer om de er nykter,når det kommer til psyken.
Det sier de av en enkelt grunn, de kan ikke huske hvordan atmosfæren var i kroppen deres før de begynte å røyke, såklart, logiskt; så mener de at hasjen ikke påvirker hodet deres negativt.

Noe "skremselspropaganda" er bra, for at folk ikke skal danne en innstilling av at cannabis er helt ufarlig.


Bottom Line:
De er unge, de har fortsatt sjangs til å ta tak i livet sitt, MEN, de mangler riktig holdning og ærlighet mot seg selv. Blir tankegangen deres fikset så er det håp.


Det var forklaringen av min gjeng analytiskt forklart.
Sist endret av imba; 13. juni 2011 kl. 20:40.