View Single Post
Hei.

Nå har jeg hørt nok av skremselspropaganda opp gjennom årene, og det som går igjen er denne trappetrinns-teorien, som jeg er fullt klar over at ikke alltid stemmer.

Det jeg lurer på er hvordan det gikk med personene du røyket med når du var yngre? Gikk dere/noen av dere over til sterkere stoffer? Hvordan har disse personene klart seg videre i livet?

Jeg klarer ikke helt å se for meg at en joint i ny og né skal gjøre at du ikke kan få en god jobb eller familie (selvsagt kan du være uheldig), men hvordan går det med diverse andre stoffer? Jeg er klar over at det selvsagt ikke er noen fasit her, men jeg har en teori om at hvis du først er en person som går over "hasj" streken, kan det være et tegn på dårlig dømmekraft.
Legg merke til kan.

Selv er jeg med i en gjeng på 6-7 personer som røyker/spiser cannabis en gang i blant. Vi er alle sammen ferdige med 3. året på VGS nå og kommer til å flytte fra hverandre. Selvsagt har alle litt forskjellige verdier og grenser. Selv har jeg en klar regel om at jeg ikke skal prøve noe annet enn hasj og lsd. Og jeg har bestemt meg for å vente med LSD til jeg er godt oppe i tjue-åra. Jeg syns det blir spennende å se hvordan det går med folka, mtp at noen ikke har like sterke grenser som andre.

så ja, få høre din historie