View Single Post
Sitat av JunkieXL Vis innlegg
Uhm, jeg skjønte ikke helt hva du mente, men det er mulig det er jeg som har forklart alt på en litt rar måte.

Systemet fungerer slikt:

Brukeren tar ett oppdrag på en egen oppdragsside. -> Uansett om han lykkes eller mislykkes får han en form for "ventetid"(En hvis tid man må vente før man kan utføre ett nytt oppdrag).
Hvis man prøver å gå inn på denne siden som lister opp alle oppdragene man kan ta, og siden ser at brukeren har ventetid lagret i databasen, vil den vise en nedtelling, slik at brukeren slipper å sitte og regne på dette selv.
Queryen som fjerner raden med ventetid ligger øverst i headeren som er den samme på alle sidene, altså den blir slettet uansett hvilken side man er på.
Derfor har jeg slik at hvis brukeren ønsker å se på denne nedtellingen, så refresher den siden når nedtellingen er på 0 for å fjerne raden med ventetid fra databasen, og når brukeren da blir sendt videre tilbake til siden han var på, vil ventetid-raden være slettet og nedtellingen vil ikke bli vist.

Hvis det klarner opp litt? :P
Vis hele sitatet...
$currenttime = time();
$num= mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM vt WHERE til<$currenttim"));
if($num>0){
mysql_query("DELETE * FROM vt WHERE til<$currenttime);
}

Tenkte jeg på. Problemet mitt med:
mysql_query("DELETE FROM vt WHERE til<$currenttime);

Jeg ser derimot hva som gikk galt i hodet mitt, jeg brukte * (all), og dette gir feil hvis jeg: mysql_query("DELETE * FROM vt WHERE til<$currenttime); og det finnes ikke til<$currenttime, mens den returnerer null hvis jeg ikke bruker * all.