View Single Post
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Trådstarter
280
Sitat av 852 Vis innlegg
Synes det er utrolig interessant løsning. Så du er avhengig av at javascript refresh-er siden når nedtellingen er ferdig, og det er helt ok for deg at du er avhengig av dette? Må understreke at nicket ditt passer deg utmerket. hehe

Mulig at jeg er på bærtur her, men er det ikke mer effektivt å definere et variabel istedenfor å "utføre" query-en hver eneste gang siden blir lastet? Hvis det er uaktuellt med variabel, vil det ikke være mer sikkerhetsmessig ok dersom du sjekker først om det finnes til<$currenttime før du utfører query-en? Det er vel mer belastende å utføre en query enn å bare sjekke om det finnes mer enn 0 rader med betingelsen $til<$currenttime. Litt usikker på hva som er best her. Mener du det er nødvendig å sjekke først om det finnes mer enn null rad? Det kan jo være klienten som refresher og ikke selve .js
Vis hele sitatet...
Uhm, jeg skjønte ikke helt hva du mente, men det er mulig det er jeg som har forklart alt på en litt rar måte.

Systemet fungerer slikt:

Brukeren tar ett oppdrag på en egen oppdragsside. -> Uansett om han lykkes eller mislykkes får han en form for "ventetid"(En hvis tid man må vente før man kan utføre ett nytt oppdrag).
Hvis man prøver å gå inn på denne siden som lister opp alle oppdragene man kan ta, og siden ser at brukeren har ventetid lagret i databasen, vil den vise en nedtelling, slik at brukeren slipper å sitte og regne på dette selv.
Queryen som fjerner raden med ventetid ligger øverst i headeren som er den samme på alle sidene, altså den blir slettet uansett hvilken side man er på.
Derfor har jeg slik at hvis brukeren ønsker å se på denne nedtellingen, så refresher den siden når nedtellingen er på 0 for å fjerne raden med ventetid fra databasen, og når brukeren da blir sendt videre tilbake til siden han var på, vil ventetid-raden være slettet og nedtellingen vil ikke bli vist.

Hvis det klarner opp litt? :P